لپ‌تاپی ارزان از سونی
دنیای‌اقتصاد- مدل E1512NCX از نمونه‌های ارزان قیمت لپ‌تاپ‌های سونی در بازار داخلی است.
این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده Intel 3110M Core i3 2.4 GHz - Cache 3MB - BUS 1333 MHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 320 گیگابایت است.
کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم از نوع Intel HD Graphics ۴۰۰۰ - MB up to ۱۰۲۴ MB است.
در مورد صفحه نمایش این دستگاه هم باید بگوییم که صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچ از نوع LED Backlit Display و با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ نقطه در اینچ است.
بالای صفحه نمایش هم یک وب‌کم ۳/۱ مگاپیکسلی با سنسور Exmor برای انجام مکالمات اینترنتی تعبیه شده است. در شرایط نوری مناسب، کیفیت این وب‌کم بسیار مناسب است؛ ولی در شرایط نوری ضعیف، کیفیت رنگ‌ها کاهش یافته و نویز تصاویر زیاد می‌شود. بالای کیبورد هم دو بلندگو تعبیه شده‌ است که به تکنولوژی‌های انحصاری xLOUD و Clear Phase مجهز بوده و صدای شفاف و باکیفیتی را تولید می‌کند.
این لپ‌تاپ از کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و جدا از هم برخوردار است.
از لحاظ تعداد پورت‌ها و اتصالات این لپ‌تاپ دارای خروجی‌های تصویری VGA و HDMI بوده که روی لبه چپی دستگاه تعبیه شده‌اند. تجهیز به پورت‌هایUSB ۳.۰ ،USB ۲.۰ و... از دیگر ویژگی‌های این نوت‌بوک است.
سونی همراه این لپ‌تاپ یک باتری لیتیوم-یونی ارائه کرده است که در سخت‌ترین شرایط کاربری بین ۴ تا ۵/۴ ساعت شارژدهی می‌کند.
به طور کلی طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، تجهیز به پورت‌های فراوان، تجهیز به بلندگوهای با کیفیت، تجهیز به کیبورد و تاچ پد بسیار خوب و قیمت مناسب از نقاط قوت و عملکرد نسبتا ضعیف صفحه نمایش و همچنین شارژدهی متوسط باتری از نقاط ضعف این دستگاه است. این لپ‌تاپ ۷/۲ کیلوگرمی با قیمتی در حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.