معارفه رییس مرکز تحقیقات مخابرات برگزار شد
تسنیم- صبح روز گذشته مراسم معارفه رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران در مرکز ملی فضای مجازی با حضور وزیر ارتباطات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، برخی معاونان و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد. در این مراسم،‌ محمد خوانساری به عنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم، حکم حسن انتظاری، دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی را نیز ابلاغ کرد. وی با تاکید بر اینکه امروزه تمام وزارت خانه‌ها به دنبال برقراری ارتباط با فضای مجازی هستند، گفت: دلیل چنین موضوعی به وضوح مشخص است. زیرا هیچ توسعه‌ای به درستی صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای آن باشد. بنابراین نیاز به ایجاد شورایی برای پیشبرد اهداف این حوزه بود.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اینکه تعیین دبیر جدید شورای‌عالی فضای مجازی مراحل خاص خود را دارد، تصریح کرد: زمانی که رییس‌جمهوری انتظاری را به عنوان دبیر پیشنهاد داد با رای بالای اعضا انتخاب شد، اما بر اساس آیین‌نامه این موضوع را باید خدمت رهبری می‌رساندیم تا با تایید ایشان حکم انتظاری ابلاغ می‌شد.
بنده تا جایی که می‌دانم مقام معظم رهبری از انتخاب چنین فرد متعهد، با تقوا و متخصصی بسیار خوشحال هستند و بر این اساس طی دو روز گذشته رییس جمهور حکم انتظاری را امضا کرد و من هم امروز این حکم را به وی تحویل دادم و بسیار خوشحالم که دبیر شورا از خانواده آی سی تی است.
واعظی با بیان اینکه همه ما یک هدف داریم، گفت: امیدوارم تعامل خوبی بین شورای عالی فضای مجازی و مرکز تحقیقات مخابرات باشد تا به اهدافی که در شأن مردم ایران است، برسیم.