فارس- بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که روس‌ها بیش از دیگر کاربران در بازارهای نوظهور به تبلت علاقه‌مند هستند.
مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود به بررسی بازار جهانی تبلت در فصل سوم سال 2013 میلادی پرداخت و اعلام کرد که روسیه پس از آمریکا و چین سومین بازار بزرگ رایانه‌های لوحی و دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود.
سرانه فروش تبلت و دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی در روسیه تقریبا با آمار و ارقام مربوط به آلمان و دیگر کشورهای اروپای غربی برابری می‌کند و نسبت به سرانه فروش این محصولات در برزیل دو برابر بیشتر است.
به طور کلی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی فروش رایانه‌های لوحی در گستره جهانی با اندکی کاهش به ۵۰ میلیون دستگاه رسید که البته این اتفاق با هجوم تبلت‌های چینی ارزان و کوچک همراه بود.
طی دوره زمانی یاد شده در کشور روسیه ۷۷/۲ میلیون دستگاه رایانه لوحی و دستگاه کتابخوان الکترونیکی عرضه شد که به گفته IDC این رقم نسبت به فصل قبل رشد ۲۵ درصدی داشت. بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تبلت در بازار روسیه بود و در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ توانست ۱/۱۹ درصد از این بازار را ازآن خود کند. این شرکت در فصل دوم امسال تنها ۹/۱۲ درصد از بازار رایانه‌های لوحی روسیه را در اختیار داشت. مدل‌های مختلف رایانه لوحی iPad اپل دومین تبلت محبوب در روسیه بود که ۱۲/۵ درصد این بازار به آن اختصاص یافت. در مجموع طی فصل سوم از سال جاری میلادی ۷۹۱ میلیون دلار رایانه لوحی و دستگاه کتابخوان الکترونیکی در روسیه فروخته شد.