هزینه بانک‌های خاورمیانه و شمال آفریقا  در بازار‌ آی تی
همکاران سیستم- شرکت گارتنر پیش‌‏بینی کرده است صنعت بانکداری و اوراق بهادار خاورمیانه و شمال آفریقا امسال 8/12 میلیارد دلار در بازار‌آی‌تی هزینه خواهند کرد.
به گزارش گارتنر، انتظار می‌‏رود صنعت بانکداری و موسسات عرضه‌‏کننده اوراق بهادار خاورمیانه و شمال آفریقا امسال 8/12 میلیارد دلار در بازار محصولات‌ آی تی هزینه کنند که این رقم حدود 7/2 درصد بیشتر از هزینه‌‏ کرد این صنعت در بازار‌ آی تی است. تحلیل‏گران در این پیش‌‏بینی همه هزینه‌‏های صنعت بانکداری در بازار محصولات آی تی، اعم از خدمات داخلی مثل خدمات‌ آی تی مربوط به پرسنل، نرم‏‌افزار، پایگاه‌‏های داده، سخت‌‏افزار‌ها و ابزار‌ها و خدمات ارتباطات راه دور را لحاظ کرده‌‏اند.
بر اساس پیش‌بینی گارتنر، صنعت بانکداری بیشترین بودجه‌ آی تی خود را در بازار ارتباطات راه دور هزینه خواهد کرد. تحلیل‏گران اعلام کرده‌‏اند صنعت بانکداری خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۷/۵ میلیارد دلار در بازار ارتباطات راه دور هزینه خواهد کرد. بازار محصولات نرم‏‌افزاری و خدمات‌ آی تی نیز از جمله حوزه‏‌هایی است که صنعت بانکداری بخش قابل توجهی از بودجه خود را در آن هزینه خواهد کرد. پیش‌‏بینی می‌‏شود هزینه‏‌کرد صنعت بانکداری در این بازار امسال ۶/۶ درصد افزایش یابد.
تحلیلگران گارتنر معتقدند برون‏‌سپاری فرآیندهای تجاری در بخش بانکداری خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۵/۹ درصد افزایش خواهد داشت.
شرکت گارتنر روزهای یکم تا سوم آوریل با برگزاری نشست‏‌های تخصصی در دبی به بررسی روندهای اصلی حاکم بر بازار‌ آی تی پرداخته و در آن میان نیز روندهای‌ آی تی حاکم بر صنعت بانکداری را نیز در قالب یک سمپوزیوم تخصصی مورد بررسی قرار داده است.