دنیای‌اقتصاد: اگر یکی از طرفداران پروپا قرص بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری هستید و به این بازی‌ها علاقه زیادی دارید، احتمالا به طور جدی به انتخاب و خرید لوازم و گجت‌های مخصوص بازی‌های ویدئویی هم علاقه دارید. در این میان کیبوردها اهمیت زیادی در بازی‌های ویدئویی دارند و به این دلیل هم هست که گیمرهای حرفه‌ای معمولا به دنبال نمونه‌های کاربردی و مناسبی از آنها هستند. با این اوصاف است که به‌تازگی 10 کیبورد نوآورانه بازار جهانی معرفی شده‌اند که آنها را در اینجا می‌بینید: 10- مدل G19s از Logitech: اگر به‌دنبال کیبوردی هستید که حتی در وسط یک بازی هیجان‌انگیز و شلوغ هم بتواند اطلاعات بازی را در اختیارتان قرار بدهد، شاید این کیبورد انتخاب مناسبی باشد. این محصول که شرکت سوئیسی Logitech آن را طراحی و تولید کرد، مجهز به صفحه نمایش LCD رنگی است که قابلیت نمایش اطلاعات مهمی مانند وضعیت بازی، ویدئو پلی بک و اطلاعات سیستم را دارد، بدون آنکه در روند بازی اختلالی ایجاد شود. همچنین درجه روشنایی کلیدهای این کیبورد را می‌توان در سه حالت مختلف تنظیم کرده و برای هر کدام رنگ دلخواه را از بین سه رنگ آبی، سبز و بنفش انتخاب کرد، البته اگر هیچ‌کدام از این رنگ‌ها را دوست ندارید می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. به این ترتیب حتی در تاریکی هم مشکلی برای یافتن کلید موردنظر خودتان روی این کیبورد نخواهید داشت. این کیبورد دارای 36 کلید کاربردی منحصر به فرد است که می‌توان آنها را برای بازی‌های مختلف تنظیم کرد.
۹- مدل DeathStalker Ultimate از Razer: این کیبورد که امکان ایجاد تعاملی مناسب میان کاربر و بازی را ایجاد می‌کند، مجهز به صفحه نمایشگر LCD است و همچنین از ۱۰ کلید با قابلیت اجرای چند فرمان به صورت همزمان بهره می‌برد. صفحه نمایش این محصول نه‌تنها مانند یک نمایشگر مجزا، اطلاعات بازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا همیشه و در هر رقابتی درصدر قرار داشته باشند، بلکه مانند یک ماوس دوم هم عمل می‌کند. این صفحه‌ کلید از نوع چیکلت با گوشه‌های گرد و نور پس زمینه است.
۸- مدل Tartarus از Razer: این محصول یک کی‌پد کاربردی بوده و کنترل نامحدودی را تنها با کمک یک دست برای کاربران فراهم می‌کند. هنگام کار با این دستگاه دست دیگر کاربران کاملا آزاد بوده و قدرت مانور بیشتری خواهند داشت تا به این ترتیب هنگام بازی‌های مسابقه‌ای راحتی و سرعت عمل بیشتری داشته باشند. این کی‌پد دارای ۲۵ کلید قابل برنامه‌ریزی، نور پس زمینه، طراحی ارگونومیک و قابلیت تنظیم دلخواه پروفایل است و با طراحی ظاهری خود سرعت و دقت کاربرانش را هنگام بازی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. این کی‌پد با نرم افزار Synopse ۲.۰ کار می‌کند که مثل مغز متفکر آن عمل می‌کند.
۷- مدل Ryos MK Pro از ROCCAT: یک کیبورد مکانیکی مخصوص بازی که قابلیت تنظیم هر کلید در دو حالت دستی و هوشمند را دارد و دارای پردازند‌ ۳۲ بیتی، طراحی ارگونومیک و حافظه ۲ مگابایتی است. این کیبورد ساختاری کامل همراه با کلید غلتان و مناسب برای انجام بازی‌های کامپیوتری دارد.
۶- مدل Helios Dual LED Illuminated از Rosewill: این هم یک کیبورد مکانیکی دیگر است که دارای نور پس‌زمینه و صفحه کلیدی با چراغ‌های دو رنگ است که به گیمر در افزایش سرعت عکس‌العمل کمک می‌کند. این محصول از ۱۲ کلید قابل برنامه‌ریزی و جالب بهره می‌برد که کار کاربرانش را در انجام بازی‌های مختلف راحت می‌کند.
۵- مدل TRON از Razer: کیبوردی با طراحی ساده اما مدرن که در نگاه اول جلوه‌های نوری آن کاربران را به یاد فیلم TRON خواهد انداخت. این کیبورد و ماوس به دلیل همین شکل قابل توجه و گیرا، توجه هر گیمری را به خود جلب می‌کنند. کلیدهای قابل برنامه‌ریزی آن هم می‌توانند کاربردهای زیادی در بازی‌های مختلف داشته باشند.
۴- مدل MEKA G۱ از Tt eSPORTS: این کیبورد هم با نور پس زمینه خاص خود، طراحی مدرن و جالبی دارد و از امکاناتی مانند دو جک هدفون، دو پورت USB اضافه و همچنین سرعت عکس‌العمل مناسب کلیدها بهره می‌برد. کلیدهای قابل برنامه‌ریزی شده هم از دیگر امکانات این صفحه کلیدها است. این کیبورد از جای ویژه استراحت برای دست کاربرانش هم بهره می‌برد.
۳- مدل Vengeance K۹۰ از Corsair: یک صفحه کلید مناسب برای بازی‌های چند نفره بزرگ یا بازی‌های استراتژیکی که احتمالا مورد توجه گیمرهای حرفه‌ای قرار می‌گیرد. این کیبورد دارای ۱۸ کلید قابل برنامه‌ریزی است و از لامپ LED با قابلیت تغییر روشنایی در سه حالت در پشت هر کلید بهره می‌برد. وزن این کیبورد تنها به ۴۵ گرم می‌رسد.
۲- مدل Mech۵ از Azio Levetron: کیبوردی بزرگ با طراحی عجیب و غریب که در آن کلیدهای کاربردی تخصصی در سمت چپ قرار گرفته ‌است و با استفاده از این ۶ کلید سرعت و دقت به نحوی محسوس افزایش پیدا می‌کند. البته D-Pad با قابلیت جداسازی، که در قسمت بالا واقع شده است هم به گیمر در بهبود روند انجام بازی کمک خواهد کرد.
۱- مدل S.T.R.I.K.E.۵ از Mad Catz: این کیبورد به هر بازیکنی این امکان را می‌دهد تا بر اساس نوع بازی انتخابی، کیبورد خاص خود را طراحی کند. بازی انتخابی کاربران در هر ژانری که باشد، می‌توانند این کیبورد را با توجه به نوع آن سرهم بندی کنند. در واقع این کیبورد انعطاف‌پذیر، متشکل از چند قطعه مجزا است که به دلخواه چیده می‌شوند. صفحه کلید S.T.R.I.K.۵ دارای ۲۴ کلید قابل برنامه‌ریزی، سه پروفایل کاربری، نور پس‌زمینه و صفحه نمایش لمسی هم هست.0

نوآورانه‌ترین کیبوردهای ویژه بازی‌های ویدئویی