خرید و فروش دامنه امروزه به یک کسب‌وکار مهم و پرسود تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها تلاش می‏کنند تا دامنه‏های اینترنتی خاص و منحصربه فردی داشته باشند. به گزارش «ایسنا»، وب‏سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به معرفی گران‌ترین دامنه‏های اینترنتی تاریخ پرداخته و نوشت که بیش از ۵۰۰ دامنه در جهان با بهای بیش از یک میلیون دلار معامله شده‏اند.

گزارش بیزینس اینسایدر نشان می‏دهد که برخی از گران‌ترین دامنه‏های جهان متعلق به کسب‌وکارهای غیراخلاقی و جنسی هستند، به‌طوری‌که اولین و سومین دامنه در میان گرانترین دامنه‏های جهان با قیمت‏های ۱۳ میلیون دلار و ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به وب‏سایت‏های پورنوگرافی تعلق دارند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، برخی از گران‌ترین دامنه‏ها عبارت است از: دامنه Diamind.com به ارزش هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، دامنه Toys.com به ارزش پنج میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، دامنه Clothes.com به ارزش چهار میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، دامنه Ig.com به ارزش چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، دامنه Mi.com به ارزش سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، دامنه Candy.com به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، دامنه Shopping.de به ارزش دو میلیون و ۵۸۵ هزار دلار.