خبرگزاری تسنیم: پانزده سال پیش دسترسی بی‌سیم کاربران به اینترنت در هر نقطه و زمان تنها یک فانتزی شیک بود؛ زیرا در همان زمان استفاده از دایل‌آپ رواج داشت و کاربران بسیاری فکر داشتن اینترنت پرسرعت را هم به ذهن خود راه نمی‌دادند. اما امروز تکنولوژی وای‌فای برای عموم مردم دنیا به‌عنوان یک اختراع جالب و مهیج شناخته شده است و انتظارات از آن بالا رفته است. اکنون وای‌فای در حالی پا به ۱۵ سالگی خود می‌گذارد که تحسین و تشکر کاربران بسیاری را از سراسر دنیا به‌دنبال دارد.

ارتباطات منعطف و متقابل، دسترسی آسان و نوآوری این تکنولوژی، وای‌فای را به بزرگ‌ترین داستان موفق قرن تبدیل کرده است. این تکنولوژی دارای نقشه راه گسترده‌ای برای توسعه آینده و بقا در شرایط جدید است. وای‌فای در سال ۱۹۹۹ خلق شد و از آن زمان سازمان‌های صنعتی بسیاری در حال استفاده از خدمات آن هستند. وای‌فای هم برای اتصالات جهانی از تکنولوژی‌های روز بهره‌برداری می‌کند. این تکنولوژی در ابتدا قادر بود نرخ انتقال اطلاعات را تا ۱۱ مگابیت بر ثانیه داشته باشد، اما روز‌به‌روز و با توسعه نسل‌های جدید ارتباطی ارتقا یافت و اکنون نرخ یک گیگا بیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

بیش از ۲۲ هزار تولید در جهان که شامل چهار هزار تلفن همراه، شش هزار اکسس پوینت، هزار و ۱۰۰ پرینتر و سه هزار و ۵۰۰ تلویزیون می‌شود، گواهی وای‌فای دارند.