درز تصاویر گوشی Galaxy J1 سامسونگ

فارنت: هنوز زمان زیادی از رونمایی گلکسی A۷ نگذشته است که شاهد انتشار تصاویر و مشخصات گوشی ارزان‌قیمت گلکسی J۱ در اینترنت هستیم. گلکسی J۱ که نشان از سری جدیدی از گوشی‏های سامسونگ دارد، در حال حاضر با مدل SM-J۱۰۰ شناخته می‏شود و به دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت عقب و ۲ مگاپیکسلی در قسمت جلو مجهز است. ابعاد صفحه نمایش این گوشی ۳/۴ اینچ است که از رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ بهره می‏برد، چیپ‌ست ماروِل ۶۴ بیتی PXA۱۹۰۸ SoC با فرکانس ۲/۱ گیگاهرتز و چهار هسته در کنار ۱ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی را می‏توان از سایر مشخصات سخت‏افزاری این گوشی ذکر کرد. سامسونگ گلکسی J۱ در چند مدل برای شبکه‏های مخابراتی مختلف از قبیل شبکه‏ مخابراتی LTE، دو سیم‌کارت با پشتیبانی از LTE و دو سیم‌کارت با پشتیبانی از ۳G به بازار عرضه خواهد شد. (دوربین جلوی مدل ۳G این گوشی VGA است.)

کنترل رایانه شخصی

با آی‌فون و آی‌پد ممکن شد

خبرگزاری فارس: شرکت گوگل برنامه همراه تازه‏ای موسوم به Chrome Remote Desktop عرضه کرده که به کاربران آی‌فون و آی‌پد امکان می‏دهد رایانه‏های رومیزی‌شان را از راه دور کنترل کنند. نسخه‌ای از این برنامه قبلا برای کاربران اندروید عرضه شده بود و حالا نسخه جدیدی از آن برای سیستم عامل iOS در دسترس قرار گرفته است. برای تسهیل دسترسی به رایانه‌ها از راه دور کاربران باید هر دو نسخه اندروید و آی او اس برنامه یاد شده را بارگذاری کنند و پیکربندی‌های لازم را برای دسترسی به رایانه خود از راه دور انجام دهند. این کار به چند دقیقه‌ای زمان نیاز دارد.

پیش از این شرکت‌های دیگری خدمات مشابهی به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌ها ارائه کرده بودند، اما با توجه به اینکه گوگل خود به طراح سیستم عامل‌های همراه مبدل شده و سهم بالایی در بازار مذکور دارد انتظار می‌رود از برنامه‌های یاد شده استقبال خوبی به عمل آید.

ژیائومی فوق باریک معرفی می‏کند

موبنا: ژیائومی وعده معرفی محصول بسیار باریک خود را به‌زودی داده است. ژیائومی قصد دارد امروز از پرچمدار جدید خود رونمایی کند. این کمپانی اطلاعات زیادی درباره گوشی جدیدش ارائه نکرده و تنها به باریک‏بودن آن اشاره‏ داشته است. با این حال انتظار می‏رود یک گوشی‏‏هوشمند با صفحه‏نمایش بزرگ و بدنه‏ای باریک باشد. گوشی هوشمندی که گفته می‏شود ۳ گیگابایت حافظه رم دارد و از پردازنده ۴ یا ۸ هسته‏ای قدرتمند بهره می‏برد.