همکاران سیستم: شرکت ادوبی قصد دارد راهکارهای ابری خود را در حوزه بازاریابی از طریق کانال‏‌ها و ابزارهای مختلف در محیط‏‌های فیزیکی نیز گسترش دهد. به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت ادوبی (Adobe) قصد دارد راهکار ابری بازاریابی خود (Marketing Cloud) را از طریق فناوری‏‌های مختلفی مثل ابزارهای پوشیدنی و اینترنت اشیا وارد محیط‏‌های فیزیکی کند. این شرکت اعلام کرده است قصد دارد راهکارها و عملیات بازاریابی دیجیتال و فیزیکی خود را با هم ادغام کند تا بازاریاب‏‌ها بتوانند آنها را در قالب یک داشبورد مورد استفاده قرار دهند.

شرکت ادوبی قصد دارد جزئیات کامل برنامه خود را در این باره در کنفرانس بازاریابی دیجیتال خود اعلام کند. اما در حال به نظر می‏‌رسد این شرکت قصد دارد با محصولاتی مثل Adobe Target و Analytics and Mobile Core Services راهکار ابری بازاریابی خود را وارد دنیای فناوری‏‌های پوشیدنی و اینترنت اشیا کند. به‌عنوان مثال، محصول ادوبی تارگت قادر است محتواهای مورد نیاز عملیات بازاریابی را از کانال‏‌های مختلفی، از نمایشگرهای مورد استفاده در پمپ بنزین گرفته تا ساعت هوشمند اپل جمع آوری کند. این شرکت همچنین قصد دارد ابزارهای بیشتری برای طراحی اپلیکیشن‌‏های همراه عرضه کند و فناوری‏‌ها و محصولات خود را در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز با هم ترکیب کند تا هم زمینه خرید آنها را تسهیل کند و جنبه عمل‏گرایانه‌‏تری به آنها ببخشد.

بر اساس این گزارش، شرکت ادوبی قصد دارد محصولات خود را در حوزه بازاریابی با راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری شرکت‌های Salesforce، Oracle، SAP و غیره یکپارچه کند و تلاش‌‏های خود برای تجزیه و تحلیل داده‌‏های مربوط به مشتریان را نیز توسعه دهد. شراکت با شرکت‌های IBM و Accenture نیز از دیگر برنامه‏‌های شرکت ادوبی برای توسعه راهکار ابری در حوزه بازاریابی است.

شرکت‏ ادوبی یکی از قدرتمندین عرضه‌‏کنندگان راهکارهای بازاریابی در جهان است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲/ ۱ میلیارد دلار از محل عرضه راهکار Marketing Cloud خود درآمد داشته است.