تبلت Surface Pro 3 مایکروسافت سریع‌تر از iPad Air 2

براساس نتایج به دست آمده، سرعت آی‌پد ایر ۲ اپل از آخرین نسخه تبلت مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ کمتر است. به گزارش جی اس ام، طبق نتایج بنچ مارک Geekbench (بنچ مارکی که به‌صورت کراس پلت‌فرم اجرا می‌شود) سرفیس پرو ۳ امتیاز ۵۰۶۹ و آی‌پد ایر ۲ امتیاز ۴۰۴۶ را به دست آوردند که نشان‌دهنده اختلاف امتیاز ۲۰ درصدی سرفیس پرو ۳ که سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را روی خود دارد، با آی‌پد ایر ۲ اپل با سیستم‌عامل iOS است. آی‌پد ایر ۲ اپل که تراشه A۸ این شرکت را روی خود دارد همواره در میان بنچ مارک‌های مختلف، از نظر سرعت و امتیاز، رقابتی شایسته را با حریفان خود داشته است. اپل نیز از این تبلت تعریف و تمجید بسیار کرده و حتی پا را فراتر نیز گذاشته و از آی‌پد ایر ۲ به‌عنوان یک کامپیوتر شخصی قدرتمند نام برده است، البته اگر واقع بین باشیم باید بگوییم که آی‌پد ایر ۲ اپل به خوبی شایسته آنچه اپل ادعا کرده، است.

اما ظاهرا سرعت این تبلت از آخرین نسخه تبلت مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ کمتر است. طبق نتایج بنچ مارک Geekbench (بنچ مارکی که به صورت کراس پلت‌فرم اجرا می‌شود) سرفیس پرو ۳ امتیاز ۵۰۶۹ و آی‌پد ایر ۲ امتیاز ۴۰۴۶ را به دست آوردند که نشان‌دهنده اختلاف امتیاز ۲۰ درصدی سرفیس پرو ۳ که سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را روی خود دارد، با آی‌پد ایر ۲ اپل با سیستم‌عامل iOS است.

تبلت سرفیس پرو ۳ مایکروسافت که در این آزمایش شرکت کرده است از پردازنده Core i۵ که پردازنده‌ای مخصوص به کامپیوترهای دسکتاپ است استفاده می‌کند، پس اصلا عجیب نیست که این تبلت سریع‌تر از تبلت اپل عمل کند. این تبلت همچنین به‌رغم داشتن نمایشگر ۱۲ اینچی از نوع QHD به همان اندازه آی‌پد ایر ۲، یعنی ۹ ساعت شارژ را نگه خواهد داشت.