همکاران سیستم: مرکز تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که طی فصل نخست از سال ۲۰۱۵ میلادی ۱/ ۲ میلیارد دلار سخت‌افزار سازمانی در سراسر جهان فروخته شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳/ ۸ درصدی را نشان داد. «کِوین پرمنتر» از تحلیلگران IDC اعلام کرد که چشم‌انداز جهانی برای شرکت‌های فعال در حوزه زیرساخت‌های سازمانی رو به کاهش نیست و در عوض یک حالت ثبات در آن دیده می‌شود. رقبای اصلی در این بازار به دنبال سازماندهی مجدد، تغییر برند و تجدید محصولات خود هستند و این مساله به صورت استراتژیک موقعیت آنها را در بازار جهانی زیرساخت‌های مرتبط با مراکز داده تقویت می‌کند.

شرکت IDC توضیح داد که بخش سیستم‌های یکپارچه در دو مجموعه جدا فعالیت می‌کند و وضعیت پلت‌فرم‌ها و زیرساخت‌ها هر کدام به صورت مجزا در بازار محاسبه می‌شود. این مرکز تحقیقاتی پلت‌فرم‌ها را به‌عنوان سیستم‌های ترکیبی فروخته شده با نرم‌افزارهای پیش‌فروش از جمله ابزارهای کاربردی مرتبط با مراکز داده معرفی کرد.

در این زمینه اعلام شد دو شرکت اوراکل و IBM دو رتبه برتر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلت‌فرم‌های سازمانی را در اختیار دارند. در فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی اوراکل ۳۹۱ میلیون دلار از این بازار درآمد کسب کرده است که در رتبه بعدی IBM با کسب درآمد ۳/ ۴۲ میلیون دلاری قرار دارد.

رتبه سوم این لیست در اختیار هیتاچی هست که مجموع درآمدهای آن در دوره سه ماه مذکور ۱۸/ ۲۵ میلیون دلار محاسبه شده است و در رتبه چهارم HP با درآمد ۷/ ۲۳ میلیون دلاری قرار گرفته است.

دیگر شرکت‌ها نیز در این فصل توانستند ۱/ ۲۷۲ میلیون دلار درآمد به دست آورند. برخی کارشناسان معتقدند اقداماتی از این دست مجبور کردن کاربران به استفاده از یک مرورگر خاص محسوب می‌شود و نباید ادامه یابد.