دنیای اقتصاد: ایرانسل با هدف تسهیل فرآیند تعویض سیم‌کارت و ارتقای سیم‌کارت معمولی به سیم‌کارت نسل چهار (یوسیم) با قابلیت اتصال به شبکه نسل چهار (۴G/ LTE) امکان سفارش تلفنی سیم‌کارت جایگزین و نیز پیگیری انسداد و رفع انسداد سیم‌کارت را فراهم کرد. با راه‏اندازی این خدمت جدید، مشترکان ایرانسل در شهر تهران که درخواست تعویض سیم‌کارت معمولی خود را با سیم‌کارت نسل چهار ایرانسل (یوسیم) دارند و همچنین مشترکانی که به‌دلیل مفقود شدن یا سوختن سیم‌کارت فعلی خود، لازم است سیم‌کارت جایگزین دریافت کنند، می‏توانند از این طریق و با یک تماس تلفنی، به راحتی سیم‌کارت جدید ایرانسل را در محل مورد نظر در محدوده مناطق ۲۲گانه شهر تهران و در زمان معین شده دریافت کنند. مشترکان ایرانسل می‏توانند در تمامی ساعات و روزهای هفته، از طریق تماس با شماره‏های ۷۰۳۳ و از خطوط ایرانسل و نیز ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط درخواست دریافت سیم‌کارت جایگزین را ثبت یا پیگیری کنند. تحویل سیم‌کارت جایگزین به مشترکان در روزهای شنبه تا پنج‏شنبه و در ساعت معین شده در بازه زمانی ساعت ۸ تا ۱۶ انجام می‏شود.

سیم‌کارت جایگزین یک ساعت پس از تحویل به مشترک فعال می‏شود و هزینه آن برای سیم‌کارت جایگزین نسل چهار ۱۲۹۲۰ تومان و برای سیم‌کارت جایگزین معمولی ۶۹۲۰ تومان است که به صورت نقدی به پیک تحویل داده می‏شود.

براساس این گزارش، علاوه‌بر درخواست سیم‌کارت جایگزین، مشترکان ایرانسل می‏توانند از طریق تماس با شماره‏های فوق، درخواست انسداد شماره خود را ارائه یا برای رفع انسداد اقدام کنند. خرید سیم‌کارت جدید دائمی یا اعتباری یوسیم ایرانسل از طریق سامانه فروش آنلاین olr.irancell.ir ممکن است.