رونمایی سامسونگ از یک گوشی تاشو

فارنت: در حالی که توجه اکثر رسانه‌های فناوری جهان به سوی پرچمداران گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ معطوف شده‌، این شرکت کره‌ای از یک گوشی بالا رده تاشو مبتنی بر اندروید ۵.۱.۱ و مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۸ در چین رونمایی کرد.

با وجود از مد افتادن گوشی‌های تاشو در میان مردم، اما هنوز کاربرانی در چین یافت می‌شوند که به این نوع گوشی‌ها علاقه‌مند هستند؛ از این رو شرکت سامسونگ برای پاسخ به این قشر از کاربران دست به تولید گوشی هوشمند تاشویی زده است که برخلاف تصور عمومی از سخت‌افزار نسبتا خوبی نیز بهره می‌برد.

گوشی هوشمند تاشو اندرویدی سامسونگ که G۹۱۹۸ نامیده می‌شود از دو صفحه‌نمایش ۹/ ۳ اینچی لمسی از نوعSuper AMOLED با رزولوشن ۷۶۸ پیکسل بهره می‌برد و قلب آن را قرار است تراشه ۶ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۸ ساخت کوالکام در کنار دو گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد. G۹۱۹۸ در قاب پشتی همچون گلکسی نوت ۵ و اس ۶ اج پلاس میزبان دوربینی ۱۶ مگاپیکسل با گشادگی دیافراگم f/ ۱.۹ مجهز به فلاش دوگانه ال‌ای‌دی است، این در حالی است که دوربین سلفی آن مجهز به سنسوری با وضوح ۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/ ۱.۹ است.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه دائمی، پشتیبانی از نسل چهارم شبکه مخابراتی، NFC و دو سیم‌کارت به صورت همزمان اشاره کرد. G۹۱۹۸ که پیش‌تر فرض می‌شد گلکسی اس ۶ مینی باشد، قرار است از ماه آینده راهی بازار چین شود.