رایورز: آمازون که از بزرگ‌ترین توسعه‏دهندگان خدمات پردازش ابری در جهان محسوب می‏شود، سرمایه‏گذاری گسترده‌ای در زمینه توسعه سرویس‏های ویدئویی انجام داده است و به گفته منابع آگاه، زیرساخت‏های این شرکت در زمینه خدمات ویدئویی در حال گسترش است.

مرکز توسعه خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) اعلام کرد شرکت Elemental را که در زمینه تولید راهکارهای ویدئویی مبتنی بر نرم‏افزار فعالیت می‏کند خریداری کرده است. این شرکت همچنین راهکارهایی را برای رمزگشایی از محتوای چندرسانه‏ای روی چند نمایشگر ارائه می‏دهد.

«اندی جِیسی» مدیر مرکز خدمات پردازش ابری AWS در این خصوص توضیح داد: «ما به همراه شرکت Elemental راهکارهای کارآمدتری را در این زمینه ارتقا می‏دهیم و با ارائه زیرساخت‏های جدید، به شرکت‌های فعال در عرصه رسانه و سرگرمی امکان می‏دهیم خدمات پردازش ابری را به صورت گسترده‏تر مورد استفاده قرار دهند.» مرکز AWS با این خرید می‏کوشد مدل‏های جدید چندگانه و اختصاصی مبتنی بر فضای پردازش ابری را برای شرکت‌های رسانه‏ای و مخاطبان آنها ارائه دهد.

شرکت Elemental در نظر دارد همچنان به تولید محصولات خود با همین برند ادامه دهد. با وجود این گفته شده است از این پس به صورت همزمان فناوری‏های این شرکت با خدمات ابری AWS ادغام می‏شود تا نسل جدید ابزارهای ویدئویی مبتنی بر فضای ابری در اختیار کاربران قرار گیرد.

شرکت Elemental مشتریان بزرگی در صنایع مختلف دارد که در حوزه فناوری مایکروسافت، اینتل، اپل، آمازون و Nvidia ازجمله مشتریان آن هستند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده، ‏ در حال حاضر بیش از ۷۰۰ سازمان بزرگ جهان خدمات Elemental را مورد استفاده قرار می‏دهند و شرکت‌های رسانه‏ای بزرگی چون HBO، ‏ESPN و Comcast ازجمله مشتریان آن هستند.