خرید بزرگ بلک‏بری برای تقویت خدمات موبایلی سازمانی

همکاران سیستم: شرکت بلک‏بری که زمانی بزرگ‌ترین ارائه‏دهنده خدمات موبایلی سازمانی در جهان محسوب می‏شد و به صورت همزمان موقعیت بسیار مناسبی در بازار جهانی تلفن‏های همراه داشت، هم‏اکنون بازی را به اپل و اندروید باخته است تا کمتر از یک درصد از بازار جهانی گوشی‏های هوشمند را در اختیار داشته باشد. به گزارش وب‌سایت ibtimes، این شرکت کانادایی به‌عنوان بخشی از رویکرد جامع برای احیای موقعیت خود در بازار جهانی قراردادی را به امضا رساند تا با پرداخت ۴۲۵ میلیون دلار پول نقد شرکت Good Technology را خریداری کند.

شرکت Good که در گذشته به قیمت

۵۰۰ میلیون دلار توسط موتورولا خریداری شده بود، پس از یک ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری در مه ‌۲۰۱۴، تا قبل از مارس سال‌جاری موفق به ورود به تالار عمومی بورس نشد.

«کریستی ویات» مدیرعامل Good که در شرکت‌های موتورولا، اپل و پالم سابقه مدیریتی داشته است در توئیتر خود نوشت: «اتفاق بسیار خوبی است که «جان چِن» و گروهش صبح امروز به ما پیوستند.»

اگرچه محبوبیت بلک‏بری در بازار جهانی کاسته شده است، ولی توانایی تولید پلت‌فرم ارتباطی ایمن برای کاربران سازمانی آن همچنان ستودنی است که محصولات آن را در گروه کشورهای G۷ و ۱۶ کشور عضو گروه G۲۰ مشاهده می‏کنیم.

شرکت Good که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است به بیش از ۶۲۰۰ سازمان مختلف در ۱۹۰ کشور جهان خدمات خود را ارائه می‏دهد که از جمله آنها می‏توان به بانک اقتصادی Fortune ۱۰۰، شرکت‌های هوانوردی و شرکت‌های دفاعی اشاره کرد.

بلک‏بری با این اقدام جدید امیدوار است پلت‌فرم ایمن و یکپارچه را برای تمام دستگاه‏های موبایلی عرضه کند تا هر گوشی هوشمند با هر سیستم‌عاملی که فعالیت می‏کند، بتواند این خدمات ایمن را در اختیار بگیرد.