دنیای اقتصاد: بازار ابزارهای پوشیدنی همچنان به روند رشد خود ادامه می‌دهد. با این اوصاف است که کارشناسان این بازار معتقدند میزان صادرات جهانی ابزارهای پوشیدنی تا سال ۲۰۱۹ از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه عبور می‌کند.

جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه هم این موضوع را تایید می‌کند. البته در این میان ساعت‌های هوشمند بیشترین سهم از روند رشد و کل بازار ابزارهای پوشیدنی را در اختیار خواهند داشت. بررسی‌های اخیر IDC در این مورد نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی ابزارهای پوشیدنی تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۱ /۱۱۱ میلیون دستگاه خواهد رسید که این میزان نشان از رشد سالانه ۴/ ۴۴ درصدی نسبت به صادرات جهانی ۸۰ میلیون دستگاهی این محصولات در سال ۲۰۱۵ خواهد داشت. این کارشناسان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۹ میزان صادرات جهانی ابزارهای پوشیدنی به ۶/ ۲۱۴ میلیون دستگاه می‌رسد که این اتفاق به دنبال متوسط نرخ رشد سالانه ۲۸ درصدی در طول پنج سال رخ می‌دهد. «جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «رایج‌ترین نوع ابزارهای پوشیدنی این روزها اغلب مدل‌های پایه مانند دستبندهای تناسب اندام و سلامتی هستند، اما انتظار می‌رود روند بازار در سال‌های آینده تغییر کند.

لباس‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند و محصولاتی که روی گوش‌ها قرار می‌گیرند، ابزارهای پوشیدنی هستند که انتظار می‌رود در سال‌های آینده با استقبال خوبی مواجه شوند. در این میان اما نباید از ساعت‌های هوشمند به سادگی گذشت. این محصولات طرفداران زیادی دارند و انتظار می‌رود بیشترین سهم بازار از فروش را در این سال‌ها به خودشان اختصاص بدهند.» بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر ساعت‌های هوشمند پرفروش‌ترین ابزارهای پوشیدنی هستند که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات جهانی آنها تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۳ /۳۴ میلیون دستگاه برسد که این میزان در سال ۲۰۱۵ برابر ۳ /۲۱ میلیون دستگاه بوده است. کارشناسان IDC انتظار دارند میزان صادرات جهانی ساعت‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۹ با متوسط نرخ رشد سالانه ۸/ ۴۲ درصدی به ۳/ ۸۸ میلیون دستگاه برسد.

رشد سریع ساعت­‌های هوشمند در بازار جهانی

رشد سریع ساعت­‌های هوشمند در بازار جهانی