درحالی‌که بسیاری از مردم تصور می‏کنند مخاطبان جامعه بازی‏های ویدئویی، جوانان هستند، بررسی‏های مرکز تحقیقاتی Pew، خلاف این موضوع را نشان می‏دهد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از دیلی‏دات، این مطالعه دریافته است که ۴۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی نیز بازی‏های ویدئویی در قالب‏ بازی‏های کامپیوتری، موبایلی و سایر وسایل کنسولی انجام می‏دهند که از بین این ۴۹ درصد، تعداد مردان و زنان تقریبا مساوی است. مایو دوگان، سرپرست این تحقیقات معتقد است که این موضوع خیلی هم شگفت‏آور نیست. او می‏گوید از آنجا که صنعت بازی‏های ویدئویی از نظر جمعیتی بسیار پیشرفت کرده است، تعجبی نیست که جمعیت بازی‏کنندگان نیز افزایش یابد. همان‌طور که انتظار می‏رود، جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله بزرگ‌ترین جمعیت بازی‏کنندگان (گیمرها) هستند. (۷۷ درصد از آنها بازی‏های ویدئویی انجام می‏دهند) اما بزرگسالان نیز تعداد قابل توجهی را می‏سازند؛ ۵۸ درصد از افراد ۳۰ تا ۴۹ ساله، ۵۰ درصد از افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله و ۲۵ درصد از افراد ۶۵ ساله و بالاتر بازی‏های ویدئویی انجام می‏دهند.

این بررسی همچنین در جست‏وجوی یافتن کسانی است که در عین بازی کردن، خود را گیمر می‏نامند. این تحقیقات، لقب گیمر را به کسانی می‏دهد که طرفدار پر و پا قرص بازی‏ها هستند یا به‌طور مکرر مشغول بازی‏اند و از کسانی که در تحقیقات هستند می‏پرسد که آیا این واژه شخصیت آنها را توصیف می‏کند؟ از همه رده‏های سنی، بزرگ‌ترین اختلاف بین دختران و پسران گیمر، از سنین ۱۸ تا ۲۹ سال است، به طوری که ۳۳ درصد از پسران در مقایسه با ۹ درصد از دختران گیمر بودند. هرچند، بین گیمرهای ۵۰ ساله و بالاتر، تعداد مردان و زنان با سه تا چهار درصد تفاوت، تقریبا یکسان است. این تحقیق همچنین طیف گسترده‏ای از رفتارهای این جامعه آماری را در مقابل بازی‏های ویدئویی فراهم کرده است. محققان درباره رابطه بین خشونت و رفتار، تصویر زنان و اقلیت‏ها در بازی‏های ویدئویی پرسیده‏اند و اینکه آیا بازی‏های رایانه‏ای موجب ارتقای مهارت‏های ارزشمند زندگی از جمله برقراری ارتباط و کار گروهی شده است؟ دوگان می‏گوید این تحقیقات دو هدف اصلی را دنبال کرده است. اول اینکه از کسانی که بازی‏های ویدئویی انجام می‏دهند، آمار گرفته شود و دومین هدف، یافتن تعداد کسانی است که بازی‏ها را به‌طور قابل‌توجهی در زندگی خود شریک می‏کنند.