سایت خبری فرارسانه رونمایی شد

گروه بنگاه‌ها: سایت خبری فرارسانه (OTT News) برای پوشش خبری حوزه OTT و IPTV رونمایی شد. حسن نجفی سولاری مشاور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در مراسم رونمایی از سایت فرارسانه گفت: در حال حاضر دنیای ما در یک فضای گسترده‏تر به نام دنیای مجازی در حال رقم خوردن است و بنابراین ما باید در این حوزه یک فرهنگ‌سازی ناب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضرباید ۱۲۰ خدمت فرهنگی در دولت الکترونیکی به مردم ارائه شود و با وجود شبکه ملی اطلاعات می‏توانیم انواع ابرهای فرهنگی، اجتماعی، موسیقی، سینمایی و... را برای جامعه ایجاد کنیم. وی با اشاره به تکنولوژی‏های ایجاد شده در این فضا در کشور گفت: صدا و سیما چندین سال است که در حال پیاده‏سازی تکنولوژی رسانه IPTVیا IPمدیا است که با ورود این فناوری به خانه‏ها، مردم با کیفیت عالی‏تر صدا و تصویر خواهند داشت. نجفی سولاری در مورد سایت فرارسانه گفت: سرویسی که امروزافتتاح می‌شود سرویس OTT است که با IPTV متفاوت است. در OTT ما می‌توانیم انواع و اقسام سرویس‏ها را سوارکنیم، این امر می‏تواند یک بستر جذاب برای ارائه سرویس‏های بازی، ویدئو، متن، عکس، فیلم، خبر و سینما در فضای مجازی کشور باشد و اگر حمایت شود گام مهمی در کشور به حساب می‏آید.

در ادامه این مراسم امیر حسین اسدی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل سایت فرا رسانه درباره این سایت گفت: سایت فرارسانه با هدف تولید و توزیع اخبار، مقالات، محتوا و دانش درباره صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات با نگاه کاربردی به دو حوزه IPTV و OTT راه‌اندازی شده است.وی افزود: این سایت در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت‏های علمی و فناوری کشور، زمینه‌ساز توسعه فناوری‏های نوین رسانه‏‏ای و فرهنگ‏سازی باشد. معرفی فناوری‏های نوین، معرفی شرکت‌های دانش بنیان، انعکاس اخبار فناوری‏‏های OTT و IPTV از ماموریت‏های این سایت است.وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد بی طرفی در تحلیل رسانه‏ای گفت: سیاست اصلی این سایت بی طرفی رسانه‏ای است و تلاش می‏کند محتوای مفید در حوزه رسانه‏های جدید را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وی گفت: پوشش اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و برندهای روز با هدف جذب مخاطب عمومی، فرهنگسازی در حوزه OTT و IPTV، سایت مرجع محتوایی در حوزه OTT و IPTV، جذب مخاطب عام و تبدیل آن به مخاطب OTT و IPTV و زمینه‏سازی برای ارتباط با تولیدکنندگان محتوا، توزیع‌کنندگان و مشتریان از دیگر اهداف ما در سایت فرارسانه و دانشگاه صنعتی شریف است. سایت تحلیلی خبری فرا رسانه به نشانی www.ottnews.ir در دسترس علاقه‏مندان است.در این مراسم همچنین اعلام شد دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه سال جاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال را درکشور برگزار می‏کند.همچنین اردیبهشت ماه سال آینده همایش ملی انیمیشن، بازی، تولید دانش و تجارت جهانی برگزار می‏شود که در کنار این همایش ملی، برگزاری جلسات کارشناسی در حوزه تولید و انیمیشن را خواهیم داشت.