بازسازی+سریع+copy

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام تروریستی در ۲ نقطه از خط سراسری انتقال گاز، اعلام کرد شبکه گاز کشور پایدار است. به گزارش «شانا»، سعید عقلی با اشاره به انفجار خط لوله گاز سراسری توضیح داد: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌‌‌‌‌‌ماه، حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام و جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارتخانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم، البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند دچار افت فشار و قطعی گاز شدند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تامین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم. مدیر مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون مناطق ایمن‌‌‌‌‌‌سازی شده‌اند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده‌است. به گفته عقلی، انفجارها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ‌داده‌است.وی گفت: تلاش همه همکاران در صنعت نفت و گاز حل مشکل است و از همه هموطنان درخواست داریم با مدیریت مصرف گاز ما را برای تامین پایدار گاز  یاری دهند.

آمادگی تیم‌های عملیاتی از ساعات اولیه انفجار

به نوشته «شانا»، در همان ساعات اولیه صبح دیروز، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه انفجار خط لوله سراسری اعلام کرد: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار است.سعید عقلی با اشاره به‌وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز افزود: در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در دو استان چهارمحال و بختیاری و فارس اتفاق افتاد. اکنون آتش‌سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده‌است و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن خط لوله تعمیر و عملیاتی شود.مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده‌است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.

تامین گاز پایدار برای هم‌‌‌‌‌‌میهنان

وی با تاکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد، گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستاهای اطراف محل انفجار به‌‌‌‌‌‌سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد، ضمن اینکه سوخت مایع مورد‌نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستاهای موردنظر قرار خواهد گرفت، لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته‌باشند.

در همین ارتباط، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خبری تکمیلی، ضمن تشریح وضع دو خط لوله انتقال گاز سراسری که بر اثر خرابکاری دچار حریق شدند، اعلام کرد: مهار آتش و ایمن‌‌‌‌‌‌سازی خط انتقال گاز در محدوده شهر بروجن انجام‌شده و اکنون عملیات تعمیرات اساسی و حفاری آغاز شده‌است. وی افزود: در محدوده صفاشهر استان فارس اما، با توجه به سایز بزرگتر خط انتقال و حجم بیشتر گاز در حال کنترل آتش هستیم که کمی زمان‌‌‌‌‌‌برتر است. عقلی تاکید کرد، سوخت مایع برای روستاهایی که دچار قطعی گاز شدند، تامین شده‌است.

وزیر نفت نیز در حاشیه نشست هیات‌دولت در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز ایران هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور رخ نمی‌دهد و تا عصر روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌‌‌‌‌‌ماه نیز قطعی‌‌‌‌‌‌های موردی گاز برطرف ‌شده است. به گزارش «شانا»، جواد اوجی با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس اظهار کرد: این اقدام تروریستی در ساعت یک بامداد چهارشنبه در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در دو منطقه کشور رخ‌داد.

آمادگی کامل وزارت نفت

وی افزود: با پیش‌بینی که از مدت‌‌‌‌‌‌ها پیش درباره اقدام‌های تروریستی احتمالی دشمنان داشتیم و با توجه به اتفاق‌‌‌‌‌‌های اخیر منطقه و راهپیمایی عظیمی که ۲۲ بهمن‌‌‌‌‌‌ماه برگزار شد، این آمادگی وجود داشت که در صورت وقوع خرابکاری در خطوط لوله انتقال نفت و گاز به‌‌‌‌‌‌سرعت اقدام کنیم، به همین دلیل آمادگی کامل داشتیم.وزیر نفت تصریح کرد: از ساعات اولیه انفجار در خطوط لوله انتقال گاز، همکارانم در شرکت ملی گاز ایران به‌‌‌‌‌‌سرعت آرایش شبکه انتقال را تغییر دادند و گروه‌های عملیاتی به مناطق حادثه اعزام شدند و خوشبختانه آسیب جانی نداشتیم. اوجی گفت: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز ان‌‌‌‌‌‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور محقق نمی‌شود و به‌جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز، گاز دیگر مناطق وصل است. وی ادامه داد: قول می‌دهیم به‌زودی قطعی‌‌‌‌‌‌های موردی گاز هم برطرف شود. در ۲۲ بهمن‌‌‌‌‌‌ماه سال‌۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبه‌رو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به‌صورت موقت قطع شد، اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به‌‌‌‌‌‌وجود بیاید.

اعمال محدودیت گازرسانی در برخی نهادها

در همین رابطه، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اعمال محدودیت گازرسانی در بعضی از اداره‌های دولتی و اماکن غیر‌تولیدی چند استان‌‌‌‌‌‌ به‌عنوان اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از احتمال افت فشار مشترکان خانگی خبر داد. به گزارش «شانا»، مسلم رحمانی در گفت‌‌‌‌‌‌وگوی تلویزیونی با اشاره به وضع خطوط لوله انتقال گاز که در اثر اقدام خرابکارانه دچار انفجار و حریق شدند، گفت: اکنون محدودیت‌های گازرسانی در بعضی از استان‌ها برای اداره‌های دولتی و اماکن غیرتولیدی از طریق هماهنگی با استانداری‌‌‌‌‌‌ها انجام شده‌است. وی افزود: تعمیرات روی خطوط لوله سراسری آغاز شده که خاص‌‌‌‌‌‌تر و زمان‌‌‌‌‌‌برتر است، قطعی گاز در اثر انفجارها تنها در چند روستا رخ‌داده که سوخت مایع جایگزین هم برای همه مشترکان تامین شده‌است. مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در هیچ استانی به‌جز تعداد اندکی روستا در مناطق پیرامونی انفجارها، افت فشار گاز وجود ندارد و هیچ مشکلی برای گازرسانی به مشترکان خانگی در استان‌های کشور نیست. لازم به ذکر است  مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تازه‌‌‌‌‌‌ترین وضع انفجارهای خرابکارانه خطوط انتقال گاز را تشریح کرد. سعید عقلی در گفت‌‌‌‌‌‌وگو با بخش خبری شبکه یک سیما، اظهار کرد: با مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف، وضع گازرسانی در کشور عادی است و اکنون گروه‌های عملیاتی در منطقه بروجن در سطح بالایی انجام وظیفه می‌کنند تا در اسرع‌وقت خط لوله منطقه عملیاتی شود. مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در بخش صفاشهر نیز با توجه به‌شدت آتش‌سوزی به خاموشی کامل نزدیک شدیم و امید است تا آخر وقت، عملیاتی شود تا گازرسانی به حالت عادی برسد.