پیشنهاد ایجاد پول مشترک ایرانی- عربی

الشهابی ادامه داد: بانک مرکزی ایران همچنین فرصت‌های فراوانی را برای کشورهای همسایه جهت توسعه روابط بانکی با ایران فراهم کرد. او خاطرنشان کرد: یک نمونه از توان بانک مرکزی ایران، نحوه مدیریت منابع آزادشده پس از دریافت از کره‌جنوبی و عراق و‌... است. به نحوی که بانک مرکزی ایران توانست منابع ارزی آزادشده را در بانک‌های قطر سپرده‌گذاری کند. او تصریح کرد: بدون شک در صورت سپرده‌گذاری این منابع در بانک‌های قطری، به این منابع سود نیز تعلق خواهد گرفت.

الشهابی به اظهارات اخیر محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان اشاره و بیان کرد: طبق اعلام رئیس بانک مرکزی ایران، آثار آزادسازی منابع ارزی ایران، به زودی در بازارها و مبادلات تجاری آشکار خواهد شد. او ادامه داد: بدون شک بانک مرکزی ایران می‌تواند زمینه‌های توسعه روابط بانکی با کشورهای دیگر، به ویژه در منطقه را فراهم کند. الشهابی توافقات صورت گرفته برای حذف دلار از مبادلات تجاری و برقراری روابط اقتصادی با پول‌های محلی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: سلطه دلار بر اقتصاد جهان، بزرگ‌ترین دلیل غارت ثروت‌های مردم توسط ایالات‌متحده است.

او خاطرنشان کرد: ایجاد واحد پولی مشترک بین کشورهای عربی و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و ما از دهه‌ها قبل چنین رویایی داشته‌‌‌ایم و این کار قابل اجرا است. این استاد دانشگاه تاکید کرد: ایران و کشورهای عربی، مسلمان و اسلامی هستند و در طول تاریخ نیز دولت‌های اسلامی واحد پولی مشترک داشته‌‌‌اند. وجود این ارز برای رهایی کشورهای عربی از سلطه آمریکا و کشورهای عضو ناتو ضروری است.