دنیای‌اقتصاد: دوره آموزشی چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم، در روز سه‌شنبه (۳ مردادماه) برگزار می‌شود. امروزه با توجه به شرایط رکود حاکم بر بازار تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل به کاری دشوار تبدیل شده است.

با وجود چنین شرایطی، کسب‌و‌کارهای مبتنی بر اینترنت با توجه به اینکه طیف وسیعی از کالاها را با قیمت‌های متنوع در اختیار مشتری قرار می‌دهند، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و معمولا نخستین جایی که برای بررسی یک کالا از سوی مشتریان انتخاب می‌شود، اینترنت است. در چند سال گذشته روی‌آوردن تجارت‌های مختلف به بستر اینترنت حجم وسیعی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات و همچنین مشتاقان کارآفرینی را به راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای اینترنتی سوق داده که در این مسیر نیز به‌دلیل عدم شناخت بازار سنتی از فضای بازار مدرن بسیاری از این نوع کسب‌و‌کارها به شکست منتهی شده‌اند. آمار حکایت دارد که تنها به‌دلیل نبود اطلاعات و عدم آگاهی از شرایط این بازار، از هر ۱۰ کسب‌و‌کار آنلاین راه‌اندازی شده، پس از ۶ ماه، ۷ کسب‌و‌کار متوقف می‌شوند. از این‌رو توجه به پیش‌نیازهای آموزشی در این حوزه بیش از پیش ضروری به‌نظر می‌رسد. در همین راستا گروه آموزشی «دنیای‌اقتصاد» اقدام به برگزاری «کارگاه آموزشی راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی» کرده است.

برخی از سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل روش‌های پرورش ایده‌پردازی و خلاقیت، بررسی ایده‌های مختلف برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی، ویژگی‌های کسب‌و‌کار اینترنتی و تفاوت آن با بقیه حرفه‌ها، ثبت دامنه و راهکارهای ثبت دامنه مناسب برای یک تجارت آنلاین، آخرین روش‌های موجود برای ارتقا وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو (SEO)، برند و برندسازی در فضای اینترنت است. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با بخش آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس گرفته یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‎نام به سایت مرکز آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.