اتاق بازرگانی انگلیس در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در نتیجه کندی اقتصاد جهانی و تدابیر ریاضتی داخلی، در دو سال آینده ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

به گزارش «ایسنا»، اتاق بازرگانی انگلیس با اشاره به ضعیف شدن مصرف داخلی، نرخ‌های مورد پیش‌بینی خود برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را مورد بازبینی قرار داد و این نرخ ها را از ۲/۱ و ۲/۲ درصد برآورد شده در گزارش قبلی به یک و ۸/۱ درصد تنزل داد. اقتصاددان‌های مورد نظرسنجی خبرگزاری «رویترز» در ماه گذشته، نرخ‌های مشابهی را برای رشد اقتصادی انگلیس پیش بینی کرده بودند و گزارش اتاق بازرگانی انگلیس دورنمای تیره‌ای برای «جورج آزبورن»، وزیر دارایی این کشور، ترسیم می‌کند.

وزیر دارایی انگلیس در جدیدترین گزارش خود با بیان اینکه کاهش میزان بدهی ملی طولانی‌تر از آنچه پیش‌بینی شده خواهد بود، وعده داد که به برنامه ریاضتی‌اش ادامه می‌دهد.

اقتصاد انگلیس پس از دو دوره رکود اقتصادی در چهار سال گذشته، در سه ماهه سوم سال جاری به کمک افزایش روزهای کاری و برگزاری بازی‌های المپیک در شهر لندن، رشد اندکی داشت اما تحلیلگران برآورد می‌کنند که اقتصاد این کشور تنها به میزان ۱/۰ درصد در سه ماهه چهارم رشد می‌کند و سال آینده نیز رشد چندانی نخواهد داشت.

بحران بدهی فراگیر در منطقه یورو که شریک تجاری اصلی انگلیس است و برنامه‌های کاهش بدهی که از سوی دولت اجرا می‌شوند، مانع احیای کامل اقتصاد این کشور شده است.