هم‌افزایی سازمان‌های کوثر و اتکا برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، فخاری با اشاره به فعالیت این سازمان در بخش‌های کشاورزی، معدن، صنعت، سد سازی، راه و ساختمان، انرژی و صنایع غذایی گفت: امنیت غذایی یکی از اهداف اصلی و مشترک سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکا است و امروز شاهد یک هم‌افزایی مهم میان این دو نهاد انقلابی و اقتصادی هستیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: این تفاهم‌نامه بر همکاری و هم‌افزایی در ۳ بخش مهم تاکید دارد.

اول، تامین مواد اولیه و نهاده‌ها. دوم در بخش تولید مواد غذایی و سوم در توزیع کالا که به طور قطع هم‌افزایی این دو سازمان در غنی‌تر شدن سفره و معیشت مردم اثر قابل‌توجهی خواهد داشت.

همچنین اعلمی همکاری دو سازمان در بخش‌های دام و طیور، نهاده‌ها و مواد اولیه و همکاری‌های فروشگاهی را مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه دانست و گفت: هر دو سازمان توانمندی‌های بسیاری برای پرورش دام و طیور و تولید گوشت و فرآورده‌های دامی دارند، بنابراین مشارکت این بخش در تولید می‌تواند به افزایش تولید دو مجموعه منجر شود.

مدیرعامل سازمان اتکا تصریح کرد: در بخش طیور، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکا توانمندی‌های بسیار خوبی دارند که تلفیق این دو ظرفیت می‌تواند تا حد قابل توجهی نیاز بازار داخلی به تخم مرغ و گوشت مرغ را پاسخ دهد.

اعلمی از آمادگی فروشگاه‌های اتکا چه در داخل و چه از خارج کشور برای پذیرش و فروش محصولات تولیدی سازمان اقتصادی کوثر خبر داد و گفت: مهم‌ترین شاخصه هم‌افزایی این دو سازمان می‌تواند در بخش تحقیقات و امور فناورانه باشد که ثمره آن اقتصاد دانش‌بنیان در سطح کلان کشور خواهد بود. در پایان این مراسم، مدیران‌عامل سازمان‌های اقتصادی کوثر و اتکا تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه را امضا کردند.