وی گفت: عدم‌شناخت از استان، بزرگ‌ترین ضعف ماست و حتی در پرسش از هوش‌مصنوعی نیز مشخص شد که شناختی از کرمان وجود ندارد.سیدمهدی طبیب‌زاده در نود و یکمین نشست شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان کرمان، افزود: برای شناخت و معرفی بیشتر کرمان باید از روش‌های مختلف استفاده کرد و باید پروژه‌ها و موضوعات مطرح‌شده، بررسی و با وفاق کلی در استان اجرایی شود.وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های جدید فرصت مناسبی برای توسعه و جبران عقب‌‌‌‌‌‌‌‌ماندگی‌‌‌‌‌‌‌‌هاست و اگر از این فرصت استفاده نشود به‌‌‌‌‌‌‌‌صورت تصاعدی در توسعه عقب می‌‌‌‌‌‌‌‌مانیم.

طبیب‌زاده، اظهار کرد: دیگر گردشگری به سبک گذشته وجود ندارد، باید نو بیندیشیم و اجرا کنیم و در کرمان نیز می‌توان با ایجاد تجربه‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ماجراجویی در کویر، اقلیم‌‌‌‌‌‌‌‌های متنوع استان، مسیرهای از کوه به دشت و... گردشگر بیشتری را جذب کنیم.رئیس اتاق کرمان بیان کرد: برای گردشگری استان بازار خوب و مشتری وجود دارد اما باید این دو به طریق مناسب به یکدیگر وصل شوند تا گردشگری رونق یابد. وی افزود: قرار است در طرح توسعه گردشگری کرمان در سال‌۱۴۰۴ این ارتباط برقرار و کرمان بیش از گذشته معرفی شود.

در ادامه این نشست استاندار کرمان به ظرفیت‌های فوق‌‌‌‌‌‌‌‌العاده استان در حوزه گردشگری از شمال تا جنوب و شرق تا غرب پرداخت و گفت: در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌‌‌‌‌‌دستی، استان کرمان جاذبه و اثر برای عرضه دارد.محمدمهدی فداکار بیان کرد: ظرفیت‌های استان کرمان هنوز معرفی نشده، برای معرفی آن کوتاهی کرده‌‌‌‌‌‌‌‌ایم که بخشی از این کوتاهی ضعف در دستگاه‌های اجرایی بوده‌است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت و تبلیغ در حوزه گردشگری باید هم‌‌‌‌‌‌‌‌زمان با هم وجود داشته‌باشد، تصریح کرد: مزار مطهر شهید‌حاج قاسم سلیمانی ظرفیت بزرگی برای گردشگری به‌ویژه حضور گردشگران خارجی در استان ایجاد‌کرده که می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه گردشگری یک صنعت اشتغال‌‌‌‌‌‌‌‌زا و ارزان است، اظهار کرد: ستادی با محوریت اتاق بازرگانی و حضور معاونان اقتصادی، عمرانی و سیاسی و امنیتی استانداری طی دو هفته آینده در راستای مشخص‌کردن برنامه‌های گردشگری استان و با رعایت برخی ملاحظات این حوزه، تشکیل خواهد شد.