گروه بازرگانی - دیروز خبرگزاری «فارس» نوشت: وزیر کشاورزی اروگوئه با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواستار مبادله پایاپای نفت و برنج بین دو کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل «فارس» به نقل از یو پی آی، اروگوئه در تلاش برای پیدا کردن راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیشنهاد کرده است در قبال خرید نفت از ایران به این کشور برنج صادر کند. بر اساس این گزارش مقامات اروگوئه گفتند انتظار دارند ایران با این پیشنهاد موافقت کند. به عقیده تحلیلگران این تصمیم اروگوئه علاوه بر کمک به دو کشور برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ضربه ای نیز به دلار وارد می‌آورد.

دلار و یورو مهم‌ترین پول‌های رایج در تجارت بین‌المللی محسوب می‌شوند. به دنبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران این کشور اقدام به برقراری مبادلات پایاپای و حذف دلار از مبادلات خود با این کشورها کرده است.

این در حالی است که کشورهای مهم نوظهور در نشست اخیر خود در «دهلی نو» بر تجارت با یکدیگر بر پایه پول‌های ملی شان تاکید کردند.

بر اساس این گزارش اروگوئه سالانه ۹۰ هزار تن برنج به خاورمیانه صادر می‌کند. این کشور هفتمین صادرکننده برنج در جهان بوده و حدود سه دهه است که به ایران برنج صادر می‌کند.