نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب ابراز نارضایتی کرد.

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه، درباره مصوبه سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به استان مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب، گفت: مقدمات این مصوبه قبل از سفر اجرایی شده بود و حدود ۱۰‌میلیارد ریال قبل از سفر در این منطقه برای خرید زمین و کارهای زیرسازی هزینه شده بود. عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان این‌که پس از سفر رییس‌جمهور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب در دولت تصویب شد، افزود: قرار است به‌زودی لایحه‌ای دوفوریتی مبنی بر ایجاد هشت منطقه ویژه اقتصادی در کشور که منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب نیز جزو آن است، به مجلس بیاید. فلاحت‌پیشه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در روند این پروژه گفت: امیدواریم با تصویب لایحه در مجلس روند اجرایی آن تسریع شود.وی با ابراز نارضایتی از روند موجود این پروژه عنوان کرد: از زمان سفر رییس‌جمهور به استان تاکنون تنها ۲۰۰‌میلیون تومان از سوی استانداری به منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب اختصاص یافته است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به تاثیر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی در توسعه شهرستان اسلام‌آباد غرب و با بیان این‌که اگر دولت به خوبی این پروژه را اجرایی کند، بزرگ‌ترین تحول در تاریخ غرب استان کرمانشاه است، اظهار داشت: حدود ۸۳۰ هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب در نظر گرفته شده و در این منطقه کارهای تولیدی مربوط به صنایع مختلف با هدف‌گذاری صادرات و واردات به کشور عراق انجام می‌شود. این نماینده مجلس افزود: واحدهای مستقر در این منطقه از معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و بانکی برخوردار می‌شوند.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به این پرسش که آیا محوریت منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: ابتدا برای اسلام‌آباد غرب منطقه ویژه کشاورزی را مطرح کرده بودند، که خوشبختانه قید کشاورزی از آن برداشته شد و با توجه به این‌که صنعت، تولید و صادرات استان به اندازه کافی رونق پیدا نکرده، اگر این اقتصاد رونق نیافته را به یک بخش خاص همچون کشاورزی محدود کنیم، ممکن است استقبال کمتری صورت بگیرد.