گروه بازرگانی- اختلافات وزارت بازرگانی با شهرداری دامن‌گیر اصناف شد. این اختلافات تا جایی پیش رفت که روز گذشته از سوی اصناف اعلام شد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در آستانه بازگشایی مدارس و ماه رمضان در مکان‌های تعیین‌شده با مخالفت شهرداری مواجه شده است. شهرداری مدعی شده است که این مکان‌ها دور از دسترس مردم بوده و علاوه‌بر این به مناطق موردنظر بار ترافیکی تحمیل می‌کنند. البته شهرداری خود پیشنهاد داده است که این نمایشگاه‌ها در بازارهای میوه و تره‌بار مناطق برگزار شود و در این راستا نیز قول مساعدت به اصناف داده است.

از سویی اصناف این مناطق را نامناسب دانسته و بر این باورند که امکانات موردنیاز برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در میادین میوه و تره‌بار قابل‌تامین نیست. در این باره محمد آزاد در

گفت و گو با خبرنگاران موضع شهرداری را اینگونه تشریح کرد: شهرداری مدیریت شهری را به عهده دارد و هر رویدادی در شهر باید با مسوولیت و زیر نظر شهرداری اتفاق بیافتد.ولی مسوولیت برگزاری نمایشگاه بر عهده وزارت بازرگانی است که وزارت بازرگانی هماهنگی لازم را برای برپایی این نمایشگاه‌ها با شهرداری انجام نداده است.

وی گفت: وزارت بازرگانی به ما می‌گوید که نمایشگاه را برپا کنید ولی هماهنگی‌های لازم را انجام نمی‌دهد.آزاد افزود: متاسفانه به دلیل مخالفت شهرداری در محل نمایشگاه بین‌المللی نیز دیگر نمایشگاه فصلی برگزار نمی‌شود.وی همچنین خطاب به خبرنگاران گفت: شهرداری در محل پارک گفت‌و‌گو محلی را برای نمایشگاه ساخته است ولی ما نمی‌دانیم که مدیریت آن را بر عهده اصناف می‌گذارد یا خیر؟

محمد آزاد در ادامه با طرح موضوع انتخابات آینده شورای اصناف خواهان حمایت رسانه‌ها از انتخابات دوره سوم اصناف کشور شد و گفت: این انتخابات به زودی برگزار می‌شود و امیدوارم انتخاب‌شوندگان هدف خدمت‌رسانی را دنبال کنند.در ادامه این نشست قاسم نوده‌‌فراهانی، رییس مجمع امور صنفی و توزیعی خدماتی درباره تغییر مکان برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا گفت: هدف،‌ برپایی نمایشگاه‌هایی در پارک ارم، فروشگاه قدس قصرالدشت و حکیمیه بود که با مخالفت شهرداری برای برگزاری نمایشگاه در این مکان‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه‌ها در میادین میوه و تره‌بار برای کالاهایی چون گوشت قرمز و مرغ مناسب است ولی برای دیگر کالاها مناسب به نظر نمی‌رسد.

نوده‌‌فراهانی افزود: در حال حاضر مشغول بررسی امکانات فروشگاه‌های زنجیره‌ای قدس برای برپایی نمایشگاه‌ها هستیم و اگر این بررسی‌ها به نتیجه نرسید به صورت فروش فوق‌العاده در فروشگاه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی گفت: کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار در آستانه بازگشایی مدارس و شروع ماه رمضان دلیل برگزاری این نمایشگاه است.

نوده‌‌فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا اختلافات سیاسی بین وزارت بازرگانی و شهرداری باید دامن‌گیر رفاه مردم شود، گفت: اصناف حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند و ما وظیفه نداریم این مسائل را حل کنیم.

وی افزود: ما مکانی می‌خواهیم که کالاهای واحدهای صنفی را عرضه کنیم و این مکان را شهرداری باید در اختیار ما بگذارد.

فراهانی در پایان گفت: با مخالفت شهرداری‌ بیش از ۶۰میلیون تومانی را که در پارک حکیمیه برای برپایی نمایشگاه پیشین هزینه کردیم به شهرداری بخشیدیم.