در سه ماه نخست سال‌جاری صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی کرمانشاه ۷۷‌درصد افزایش یافته است. به گفته مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در این مدت ۳۶۹‌هزار و ۲۷۹ تن کالا به ارزش ۱۸۵‌میلیون و ۴۴۰‌هزار و ۱۳۷‌دلار از گمرک کرمانشاه، خسروی، پرویز خان و بازارچه‌های شوشمی، شیخ صله و پرویز خان صادر شده است. بستنی، سیمان خاکستری، گوجه فرنگی، کولر آبی و هندوانه عمده کالاهای صادراتی در این مدت بوده که به مقصد عراق، امارات، بحرین، کویت و قطر از گمرکات استان کرمانشاه صادر شده است. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، آمار صادرات سایر گمرکات که از مرزهای استان کرمانشاه خارج می‌شود را در سه ماه سال جاری ۲۰۴‌میلیون و ۶۹۹‌هزار و ۵۷۸‌دلار با وزن ۳۹۹‌هزار و ۸۱۶ تن عنوان کرد و ادامه داد: صادرات سایر گمرکات از مرزهای کرمانشاه از نظر ارزش ۲۴‌درصد و از نظر وزن ۱۸۵‌درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مصطفایی همچنین از کاهش واردات از طریق گمرکات این استان خبر داد و افزود : در سه ماه سال‌جاری ۵‌میلیون و ۴۴۵‌هزار و ۹۳۸‌دلار کالا با وزن ۵‌هزار و ۵۲ تن از طریق گمرکات کرمانشاه به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۷۷‌درصد و از حیث وزن ۸۳‌درصد کاهش داشته است.

وی ترانزیت کالا از گمرکات کرمانشاه را در مدت مذکور ۲۳‌هزار و ۷۷۹ تن کالا به ارزش ۸‌میلیارد و ۵۹‌میلیون و ۸۹۵‌هزار و ۹۰۴ ریال ذکر کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۲‌درصد و از حیث ارزش ۹۰‌درصد کاهش داشته است.