افزایش 14درصدی صادرات امارات به ایران

گروه بازرگانی - صادرات امیرنشین دبی به ایران در ماه اکتبر، مهر با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۹/۱ میلیارد دلار رسید. به گزارش سازمان گمرک امارات، ارزش تجارت خارجی غیرنفتی امارات طی هشت ماه سال ۲۰۱۰ به ۴۷۷/۶ میلیارد درهم رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۰۹ نشانگر افزایش ۴۵/۹ درصدی است. اطلاعات آماری اولیه برای ماه اوت سال ۲۰۱۰، رشد سه درصدی در واردات در طول این مدت را نشان می‌دهد که ارزش آن از ۳۰۱/۲ میلیارد درهم در پایان ماه اوت ۲۰۰۹ به ۵/۳۱۱ میلیارد درهم در پایان ماه اوت سال جاری رسید و صادرات نیز با ۳۸درصد رشد از ۸/۳۸ میلیارد درهم در هشت ماه نخست سال ۲۰۰۹ به ۶/۵۳ میلیارد درهم در مدت مشابه در سال ۲۰۱۰ رسیده است.

براساس گزارش گلف نیوز، صادرات مجدد نیز طی این مدت ۱۷ درصد رشد کرد و از ۴/۹۶ میلیارد درهم به ۱۱۲.۵ میلیارد درهم در سال جاری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بیزینس ۲۴ نیز، صادرات دبی به ایران در ماه اکتبر با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱/۵ میلیارد درهم(۳۹/۱ میلیارد دلار) رسید که بر این اساس، ۲۷ درصد کل صادرات دبی به مقصد ایران انجام شده است.

همچنین میزان صادرات دبی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز با ۱۳ درصد رشد به ۱/۹ میلیارد درهم رسیده است. کشورهای عربی خلیج‌فارس ۴۷ درصد کل صادرات دبی را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند و به نوعی بزرگ‌ترین بازار صادراتی دبی به شمار می‌روند.