گروه بازرگانی- رئیس اتاق ایران وجود مناطق آزاد تجاری ایران و کوبا را یکی از زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو طرف عنوان کرد و گفت: دو کشور باید امکان تبادل اطلاعات را برای بخش‌های خصوصی آماده کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، غلامحسین شافعی رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در دیدار با سفیر کوبا به اشتراکات روحی، اجتماعی و حتی سیاسی بین دو کشور اشاره و اظهار کرد: ایران و کوبا اشتراکات بسیاری با یکدیگر دارند، ولی به‌رغم همه اینها، روابط تجاری آنها در سطح مطلوبی نیست. بنا‌براین باید با نگاه جدیدی نسبت به این موانع و مشکلات اجازه دهیم که توسعه روابط امکان‌پذیر شود. رئیس اتاق ایران ضمن تبریک به مردم کوبا به دلیل ورود واقعی این کشور به اقتصاد آزاد، تصریح کرد: واگذاری اقتصاد به مردم تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصاد دارد. شاید 50 سال کوبا از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم باشد، مانند ایران که 30 سال همین وضعیت را دارد، ولی تحمل همه این آسیب‌های وارده، باعث شده است که خودباوری و اتکای به خود در کوبا و ایران افزایش پیدا کند.
شافعی در ادامه اطلاعات و شناخت از ظرفیت‌ کشورها را عامل توسعه روابط ارزیابی کرد و گفت: نبود اطلاعات، مبادله کالا و خدمات را با مشکل روبه‌رو می‌سازد. دو کشور باید امکان تبادل آگاهی را برای بخش‌های خصوصی آماده کنند. در حقیقت سفارتخانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند. ولادیمیر آندرس گنزالس کسادا، سفیر جدید کوبا در ایران در این دیدار طی نامه‌ای به امضای اتاق بازرگانی این کشور، از شرکت‌های ایرانی برای حضور در سی و دومین نمایشگاه صنعتی این کشور دعوت کرد و گفت: این نمایشگاه مهم‌ترین نمایشگاه در کشور کوبا به شمار می‌آید.