خبرگزاری تسنیم: با وجود بررسی لایحه قانون تجارت طی هشت سال گذشته در مجلس، تصویب این قانون با شتاب زدگی همراه بود. محمود دودانگه، عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: قانون قدیم تجارت که از قانون کشور فرانسه برگرفته شده است، قانون مناسبی بود اما با پیشرفت‌های تجارت، اقتصاد و علم روز، به روز بودن در قانون قدیم به چشم نمی‌آمد. دودانگه تصریح کرد: قانون جدید چند سال در فرآیند بوروکراسی مجلس قرار گرفت و خروجی آن با لایحه پیشنهادی کاملا متفاوت بود که عملا نشان از تاثیر پیشنهادهای نمایندگان بر این لایحه بوده است. این در حالی است که عدم یکپارچگی در کنار نبود مباحث کارشناسی در آن دیده می‌شود. وی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود نمایندگان اکثر مفاد لایحه را مطالعه نکرده باشند، تاکید کرد: باید قانون جدید بر مبنای لایحه سال ۸۲ با دید جامع بازنگری شود تا بتوان به عنوان یک قانون مادر برای مدیریت چند سال آینده، از آن استفاده کرد.

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه با توسعه صادرات

غیر نفتی و طرح‌های عمرانی از محل درآمد مالیات می‌توانیم رشد اقتصاد را شاهد باشیم، تصریح کرد: نظام مالیاتی باید اصلاح شود تا هزینه‌های دولت به صورت صحیح پوشش داده شود.

عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران، وجود اسناد بالادستی را ضروری دانست و گفت: در بین دستگاه‌های اجرایی این شایستگی وجود ندارد که به صورت هماهنگ مراحل اسناد بالادستی را دنبال کنند. دودانگه یادآور شد: در پایان اجرای سند ۲۰ ساله ۵ دولت تغییر می‌کنند که اگر هر دولت دید متفاوت در اجرا داشته باشد، سند چشم‌انداز به درستی و در زمان مشخص اجرا نخواهد شد.