سال پیش شاهد ثبت رکوردهای جدید برای قیمت اکثر ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم بودیم. ماه نوامبر قیمت بیت کوین به ۶۹ هزار دلار رسید، البته در هفته‌های اخیر قیمت‌ها به‌شدت کاهش یافته است. دو گروه از تحلیلگران خوش‌بین و بدبین دیدگاه‌های خود را درباره آینده قیمت بیت کوین و روندهایی که سال جاری در بازار دارایی‌های دیجیتالی مشاهده خواهد شد ارائه کرده‌اند.

درباره آنچه در این بازار رخ خواهد داد، ابهام‌های زیادی وجود دارد، زیرا عوامل گوناگونی بر بازار تاثیر دارند و تنها با گذشت زمان، میزان اثرگذاری این عوامل مشخص می‌شود. اما تحلیلگران درباره یک موضوع مهم اتفاق نظر دارند و آن این است که دارایی‌های دیجیتالی و نوآوری‌هایی که در این صنعت رخ داده و خواهد داد بخشی همیشگی از زندگی انسان‌ها خواهد بود.

این به‌آن معناست که هرگز شاهد از میان رفتن ارزهای دیجیتالی و عقبگرد نوآوری‌هایی نظیر متاورس یا خدمات غیرمتمرکز مالی و توکن‌های غیرقابل معاوضه نخواهیم بود. بلکه بر گستره استفاده از آنها افزوده می‌شود و شاهد پدید آمدن خدمات و بازارهای جدید خواهیم بود. در مطالب حاضر به پیش‌بینی‌هایی که درباره افق قیمت بیت کوین مطرح شده، روندهایی که امسال در بازار دارایی‌های دیجیتالی مشاهده خواهد شد، دیدگاه‌های چهار کارشناس درباره افق بازار و... اشاره شده است.