مدیرعامل بانک ملی ایران در پی اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این بانک از ارائه شکایت به دادگاه لندن در این زمینه خبر داد و اظهار کرد که طرح شکایت از آلمان نیز در دست بررسی است.

علی صدقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ شکایت بانک ملی از اتحادیه‌ اروپا به دلیل تحریم فعالیت‌های این بانک در لندن و چند شهر دیگر اروپا توضیحاتی ارائه کرد.

بانک ملی لندن بانکی است که سرمایه‌ آن برای بانک ملی ایران است و فعالیت آن زیر نظر مقامات انگلستان بوده و طبق مقررات و ضوابط بانک مرکزی و سازمان نظارت انگلستان پیش می‌رود.

وی گفت: یک شرکت ثبت شده در لندن است و تاکنون براساس عرف بین‌المللی و قوانین بانکداری هیچ تخلف مالی نداشته و حتی یک اخطار نیز دریافت نکرده است، بنابراین یک شرکت انگلیسی (PLC) که با سرمایه‌ بانک ملی فعالیت می‌کند شکایت خود را به دادگاه لندن اعلام کرده است.

مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: این شکایت دیروز تقدیم یکی از دادگاه‌های ویژه‌ بررسی بحث‌های بانکی در لندن شده است و مضمون آن بر لزوم مشخص شدن چرایی و دلیل تحریم این بانک که تاکنون تخلفی نداشته است، تاکید دارد.

صدقی همچنین درباره‌ نتیجه‌ مثبت این شکایت اظهار امیدواری کرد و افزود: بانک ملی در حال مذاکره با مشاور حقوقی خود برای بررسی و ارائه‌ شکایت علیه تحریم‌های اخیر برای این بانک است و در این خصوص شکایت از آلمان نیز در دست بررسی است. تحریم اروپا بسته شدن شعب بانک ملی ایران در پاریس،‌ هامبورگ و واحدی از آن در لندن را که «بانک ملی plc» نام دارد شامل می‌شود.