گروه بازارپول- بهای طلا در بازارهای جهانی به دنبال افزایش بهای نفت و افت ارزش دلار آمریکا به حد ۹۲۵ دلار رسید.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری روز پنج‌شنبه با ۳۵دلار افزایش به سقف ۹۲۵دلار رسید. افزایش بهای جهانی طلا در حالی اتفاق افتاد که تغییرات محسوسی در قیمت‌های روز پنج‌شنبه انواع سکه پدید نیامد و نرخ هر قطعه سکه بهار آزادی ۲۰۷هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۳۶هزار تومان، نیم سکه ۱۰۵هزار تومان و ربع سکه ۵۵هزار تومان به مشتری عرضه می‌شد که انتظار می‌رود امروز با توجه به رشد ۳۵دلاری بهای جهانی نرخ انواع سکه با رشد قابل توجهی همراه شود.

در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره کماکان ۲درصد تعیین شد که پایان موقتی بر شرط‌بندی‌ها و گمانه‌زنی‌های کوتاه‌مدت بازارهای مالی بود. اگرچه نگرانی‌های ابراز شده در خصوص بحران‌های اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ تورم همچنان عوامل اصلی در آینده تصمیم‌گیری‌های پولی در این کشور باقی مانده‌اند. ثابت ماندن نرخ بهره دلار در حد ۲درصد نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای عمده را کاهش داد. افزایش بهای نفت تا محدوده ۱۴۰دلار نیز به بازار داغ طلا به عنوان مامن سرمایه‌گذاری در جهان دامن زده است.

در حالی که پیش‌بینی‌ها از افزایش بهای هر بشکه نفت تا حد ۱۷۰دلار تا پایان تابستان دارد، باید چشم انتظار طلای گران‌تر بود.