تمام بانک‌ها موظف شده‌اند تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهند تا در وقت و هزینه مردم و بانک‌ها صرفه‌جویی حاصل شود. «محمدتقی چهرودی»، مدیر انفورماتیک بانک ملی در گفت‌وگو با جامع‌نیوز بیان کرد: سالانه حدود یک‌میلیارد و ۲۰۰ قبض در کشور صادر می‌شود که ۶۰درصد واریز آنها در بانک ملی صورت می‌گیرد به همین دلیل چاره‌ای به جز الکترونیکی شدن تمام خدمات بانکی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بانک‌ها چاره‌ای به جز الکترونیکی کردن خدمات خود ندارند و باید طی ماه‌های آینده تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال خصوصی شدن هستند و می‌خواهند پول‌ها را زودتر از مردم بگیرند مدت قبض‌ها از دو ماه به یک ماه تقلیل پیدا می‌کند و در نتیجه تعداد قبوض صادر شده با افزایش دو برابری روبرو می‌شود.

به گفته چهرودی، در نتیجه هرچه تعداد قبض‌هایی که در طول یک ماه صادر می‌شود بیشتر باشد تراکم جمعیتی در بانک‌ها هم افزایش پیدا می‌کند و برای جلوگیری از این امر باید تمام قبض‌ها به صورت الکترونیکی دریافت شود.

مدیر انفورماتیک بانک ملی تصریح کرد: باید تمام بانک‌ها راه‌حل‌های را مدنظر قرار دهند تا مردم را به سوی استفاده از بانکداری الکترونیکی تشویق کنند.

وی اشاره کرد: از جمله کارهایی که می‌توان برای جلب مردم به این سمت و سو در نظر گرفت قرار دادن کارمزد برای خدمات حضوری است زیرا وقتی خدمتی دارای کارمزد باشد مردم بیشتر به سمت خدمات اینترنتی که ارزان قیمت‌تر و راحت‌تر است سوق پیدا می کنند.

چهرودی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در جامعه به وجود آمده چاره‌ای به جز الکترونیکی شدن بانک‌ها وجود ندارد و این کار باید هرچه زودتر انجام شود.