یک کارگزاری بین‌المللی بیمه با اشاره به پوشش‌‌های مختلف بیمه‌ای توسط شرکت‌های بیمه، به بررسی پیامدها و تأثیرات شیوع آنفلوآنزای خوکی بر صنعت بیمه دنیا پرداخت.

به گزارش باشگاه خبری «توانا»، مجله تخصصی آسیا‌ اینشورنس در آخرین شماره خود طی گزارشی به بررسی آثار و پیامدهای آنفلوآنزای خوکی بر صنعت بیمه پرداخته است.

در‌این گزارش آمده است: مارش که یکی از کارگزاران بین‌المللی در امر بیمه می‌باشد، طی تحلیلی تاکید کرد که شیوع ویروس آنفلوآنزای خوکی بدون شک بر برنامه‌های بیمه‌های بازرگانی صرف نظر از اندازه یا بخش آن مؤثر خواهد بود.

این گزارش حاکی است از جمله تاثیرات آنفلوآنزای خوکی بر بیمه مسوولیت کارفرمایان، مسوولیت کالا و خدمات، پوشش مسوولیت آسیب‌های محیطی (E.I.L)، بیمه سفرهای بازرگانی و بیمه اموال است.

با‌این وجود مارش خاطرنشان می‌سازد که خسارت به اموال یا وقفه در فعالیت‌های بازرگانی زمانی تحت پوشش است که‌این فرآیند با توجه به عوامل موجود در بیمه‌نامه از قبیل خطرات تحت پوشش در خصوص اموال (موارد بیمه شده) و براساس اصول مندرج در بیمه نامه اتفاق بیفتد.

مارش می‌افزاید: بیمه‌گران درصدد اثبات‌این موضوع هستند که با توجه به رویداد واقعی یا کشف علت و مکانیسم آن در قضایا و مسائل بیمه‌ای، وجود آنفلوآنزای خوکی، آسیب فیزیکی (یا حتی خسارت) به سرمایه بیمه‌نامه را شامل نمی‌شود.

این بدین معنا است که خواستار پرداخت خسارت در زمینه آسیب فیزیکی به کالا و خدمات نمی‌باشند.

با‌این وجود، مارش خاطرنشان می‌سازد که چون حداقل پوشش بیمه‌ای برای بیماری‌های عفونی در انگلستان، فراهم می‌باشد در نتیجه آنفلوآنزای خوکی نیز مستثنی نبوده و تحت پوشش است. در ادامه گزارش آمده است: ‌این عبارت معمولا به معنی پوشش اولیه بیمه‌ای با یک دوره پرداخت سه ماهه برای خسارت و به شکل فوق العاده از مبلغ ۵۰۰‌هزار یورو تاسقف ۵‌میلیون یورو را شامل می‌شود.

علاوه بر‌این مارش تشریح می‌کند: فسخ بیمه نامه‌هایی که قبل از شیوع خطر آنفلوآنزای خوکی صادر شده اند یک هزینه و یک تهدید محسوب می‌شود و نمی‌توان غرامت آنفلوآنزای خوکی را مستثنی ساخت و بیمه‌گر ملزم به پرداخت خسارت است. در عمل‌ این بدان معنی است که بیمه‌گران و سازمان‌‌های ذی‌ربط برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای خوکی می‌بایست اقدامات لازم نظیر برگزاری کنفرانس جهت معرفی آنفلوآنزای خوکی و چگونگی شیوع آن و همچنین توصیه به خودداری از سفر به مناطق ممنوع یا اعمال محدودیت برای سفر به مناطقی که در معرض‌این خطر قرار دارد را انجام دهند.