دارایی‌های تصرف شده بیمه دانا به زودی بازگردانده می‌شود

مدیرعامل بیمه دانا، گفت: ‌این شرکت دستور مقام معظم رهبری برای رفع تصرف دارایی‌های خود توسط ارتش را کسب کرده و در دادسرای نظامی‌ این امر مطرح و رای لازم صادر شده به‌طوری که ظرف چند روز آینده رفع تصرف خواهد شد و این اموال به دارایی‌های فعلی شرکت اضافه خواهد شد. «هادی اویار حسین» در گفت‌وگو با «ایرنا»،‌ در خصوص دارایی‌های این شرکت نیز گفت: بیمه دانا از سال‌ها پیش دارایی‌هایی را در اختیار داشت که در تصرف سایر ارگان‌ها بود، اما در زمان حاضر توانسته آنها را به تملک درآورد.

وی با بیان آنکه ‌آخرین ملک نیز پس از ۲۰ سال در سال ۸۷ به اسم بیمه دانا شد، ‌افزود: سند رسمی‌ آن در سازمان اسناد و املاک کشور نیز به نام شرکت بیمه دانا ثبت شده است.

اویارحسین در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سهام این شرکت به بخش‌خصوصی با بیان آنکه،‌ بیمه دانا در این خصوص بحثی جدی را با سازمان حسابرسی دارد، اظهار داشت: شرکت بیمه دانا با مصوبه شورای عالی بیمه زیان سال ۱۳۸۵ خود را در واقع از محل ذخایر فنی تکمیلی خطرات طبیعی پوشش داده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه هشت نوع ذخیره در پایان هر دوره می‌گیرند که یکی از آنها ذخایر خطرات طبیعی است و شرکت بیمه دانا نیز در اثر وقوع زلزله بم خسارت سنگینی را در سنوات گذشته داشته است.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا اظهار داشت:‌ در واقع سال ۸۶ شرکت بیمه دانا مجوزی را از شورای عالی بیمه اخذ کرد که براساس آن زیان انباشته سنوات قبل را از محل ذخایر فنی تکمیلی خطرات طبیعی جبران کرده است.

وی گفت:‌ از آنجا که این زیان برای جبران خسارت بوده نباید مالیاتی برای آن پرداخت کرد؛ زیرا درآمدی حاصل نشده که مالیات ۲۵ درصدی برای آن پرداخت شود.

اویارحسین تصریح کرد:‌ این در حالی است که نظر سازمان حسابرسی در این خصوص متفاوت است و براساس استاندارد ۲۸ و آیین نامه ۵۸ که از سال ۸۷ برای شرکت‌های بیمه‌ای الزامی ‌شده این امر را شفاف کرده است.

به گفته وی، واگذاری شرکت بیمه دانا پس از حل این مشکل انجام و پس از بازگشت وزیر امور اقتصادی و دارایی به کشور رفع خواهد شد.