برای اجرای بهتر آزادسازی بیمه‌های درمان تفاهم‌نامه‌ای با حضور نمایندگان معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سندیکای بیمه‌گران ایران منعقد شد. حسن دهگاهی معاون اجرایی سندیکای بیمه‌گران در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام این خبر که در اولین جلسه کمیسیون مشترک سندیکای بیمه‌گران، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای با حضور نمایندگان معاونت درمان وزارت بهداشت‌، سازمان نظام پزشکی و سندیکای بیمه‌گران منعقد شد، گفت: نشست مذکور روز دوشنبه مورخ ۱۸ بهمن‌ماه در محل دبیرخانه کمیسیون مستقر در سندیکای بیمه برگزار شد.

وی با تشریح جزئیات این جلسه، افزود: مهم‌ترین محورهای جلسه مذکور بحث و تبادل نظر در خصوص دستورالعمل داخلی کمیسیون و اهداف و برنامه‌های این نهاد در ماه‌های باقی‌مانده سال جاری و همچنین سال آینده بود.

معاون اجرایی سندیکای بیمه‌گران در خصوص اهداف تفاهم‌نامه مذکور، تصریح کرد: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه، سازمان‌دهی نحوه فعالیت‌ بیمه‌های سلامت (با اولویت مکمل درمان)، سازماندهی نظارت برنحوه مفاد قراردادهای بیمه‌های سلامت (با اولویت مکمل درمان) و مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی و تشخیصی در بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

دهگاهی در ادامه همکاری و هماهنگی در جهت رعایت تعرفه‌های قانونی در کشور، سازماندهی و نظارت بر سایر بیمه‌های مورد نیاز اعضای جامعه پزشکی از جمله بیمه‌های مسوولیت حرفه‌ای، آتش‌سوزی، دفتر کار و مراکز درمانی و تشخیصی را نیز از جمله اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی از جمله مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه را ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای آزادسازی تعرفه بیمه‌های درمان در سطح کشور دانست و افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ها و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون مذکور و با تعامل و هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط، در آینده شاهد رشد و توسعه بیمه‌های سلامت و هماهنگی‌ آنها در جهت رعایت تعرفه‌های قانونی و همچنین برخورد قانونی با مراکز و متخلفان به نحو مطلوب باشیم.