گروه بازار پول - مدیرعامل و معاونان موسسه مالی و اعتباری مهر و مسوول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج با آیت‌ا... شاهرودی در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر؛ آیت ا... شاهرودی در این دیدار با بررسی تاریخچه بانکداری اسلامی در ایران و دنیا تاکید کرد: گرچه قانون بانکداری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصویب شده و در این زمینه هم ایران اسلامی بیشترین سهم را دارد، اما احساس می‌شود لازم است در این زمینه کار متمرکز سازمان یافته‌ای انجام شود.

وی بانکداری را شریان اقتصادی کشور دانست و با تاکید بر اینکه نظام بانکداری در سالیان بعد از انقلاب تلاش کرده در چارچوب بانکداری بدون ربا گام بردارد، اما باید پذیرفت که تحقق آن سخت است و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

آیت‌ا... شاهرودی در پایان با اشاره به مصوبه قانون بانکداری اسلامی تاکید کرد: اگر همین قانون موجود در مقام اجرا مورد دقت قرار بگیرد و از اعمال صوری پرهیز شود، به نقطه مطلوبی خواهیم رسید. مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر نیز گفت: جهت اجرای قانون بانکداری بدون ربا موسسه راهکارهای عملی را از اوایل دهه نود شروع کرده است. در ادامه این دیدار نجف‌پور، معاون اعتبارات و تجهیز منابع از تدوین نظام جامع بانکداری اسلامی در این موسسه خبر داد و افزود: متاسفانه در جامعه، فرهنگ بانکداری اسلامی وجود ندارد.