گروه بازار پول- مدیر عامل بانک ملت با اشاره به برنامه این بانک برای صدور بیش از یک‌میلیون ملت کارت ویژه کشاورزان در طرح خرید نقدی گندم، اضافه کرد: در عین حال برای تمامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و مشترکان ایرانسل هم اکسس کارت ملت صادر خواهد شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری در جمع مدیران ارشد این بانک با بیان این نکته که پایانه فروش (pos) نماد بانکداری الکترونیک و کانال فروش الکترونیک در دنیا است، اظهار داشت: تعداد پایانه‌های فروشگاهی بانک ملت در پایان سال ۸۴، ۹۸۳ دستگاه بوده که این تعداد در پایان سال گذشته به بیش از ۸هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

مدیر عامل بانک ملت درباره برنامه توسعه پایانه‌های فروشگاهی این بانک گفت: هم اکنون تعداد این دستگاه‌ها از مرز ۱۰‌هزار دستگاه گذشته است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعداد آنها تا پایان شهریورماه به ۵۰‌هزار دستگاه و تا پایان سال‌جاری به ۱۰۰‌هزار دستگاه خواهد رسید.

وی حذف بوروکراسی، استفاده از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و تقویت بنیه کارشناسی را از اهداف مهم بانک ملت در سال ۸۶ ذکر کرد و یادآور شد: مشتریان خوب باید از مراجعه به بانک احساس آرامش کنند بنابراین ابزارهای اعتباری در بانک باید براساس رضایت مشتریان طراحی شود.

دکتر دیواندری، هدف از اجرای طرح اقتصاد خانواده را آشتی دادن خانواده‌ها با بانک دانست و اظهار داشت: در این طرح به گونه ای عمل می کنیم که پای دلالان و واسطه‌ها به آن باز شود چون در غیر این صورت، با خرید و فروش این وام، هزینه خانواده‌ها بالاخواهد رفت.