طبق رای شعبه ۱۰۶۰ دادگاه عمومی جزایی تهران به ریاست قاضی محمدخانی، شرکت تعاونی اعتباری بانگ صبا، ورشکسته اعلام و اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی استان تهران تا تصفیه کامل دیون، قائم‌مقام قانونی محکومان خواهد بود. به گزارش (ایسنا)، در رای شعبه ۱۰۶۰ آمده است: در خصوص دعوی خواهان‌های پرونده به طرفیت شرکت تعاونی اعتباری راهیان بانگ صبا با مدیریت «اکبر. الف» حکم ورشکستگی شرکت خوانده به جهت توقف در پرداخت دیون اعلام می‌شود و مستندا به مواد ۴۱۲ و بند ۲ ماده ۵۴۲ قانون تجارت حکم به ورشکستگی شرکت خوانده و مدیران آن صادر و اعلام و از تاریخ صدور رای هرگونه دخالتی در امور و اموال شرکت ممنوع و تصفیه شرکت ورشکسته به اداره کل امور ورشکستگی استان تهران محول می‌شود.

همچنین در اجرای ماده ۴۳۳ قانون تجارت اداره مذبور مکلف به مهروموم همه اموال و دارایی شرکت ورشکسته بوده و موظف به رعایت ماده ۴۴۴ قانون تجارت، اموال در حد مستثنات دین با مراعات شئون عرف متعلق به افراد واجب‌النفقه مدیرعامل شرکت خوانده است.

رای صادره بنا به تکلیف قانونی موضوع ماده ۴۱۷ قانون تجارت به طور موقت اجرا و رونوشت آن جهت اقدام به وظایف قانونی به اداره تصفیه امور ورشکستگی ارسال می‌شود.

همچنین در این رای آمده است که مدیرعامل شرکت خوانده با اقدامات غیرمسوولانه و بی‌ضابطه سرمایه شرکت را که اندوخته اعضا بوده در جهت اغراض و منافع شخصی، هزینه و دخل و تصرف کرده و در حقیقت سرمایه شرکت نه تنها در یک فرآیند سوددهی قرار نگرفته بلکه اصل سرمایه با کسری مواجه شده لذا ادامه فعالیت‌ شرکت نه تنها به صرفه و صلاح نبوده بلکه غیرممکن و با اهداف تاسیس شرکت منافات دارد.

با توجه به مستندات تقدیمی خواهان‌ها که غالبا به استناد چندین فقره چک مسلم‌الصدور ادعای طلب از شرکت خوانده را دارند و مدت مدیدی است که این طلب بلاوصول مانده و گزارش کارشناسان اقتصادی ذی‌صلاح اعلام شده که مبین عدم پرداخت تعداد کثیری از چک‌های متعلق به شرکت خوانده است، همچنین دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت نیز حضوری در دادگاه اعلام کردند که شرکت هیچ دارایی نقدی ندارد و از پرداخت دیون خویش عاجز است.