ژاپن در بانک توسعه آسیا یک صندوق 100میلیون دلاری تاسیس می‌کند

ژاپن درنظر دارد با تاسیس یک صندوق ویژه ۱۰۰میلیون دلاری دربانک توسعه آسیایی به تامین مالی طرح‌های زیست محیطی، کمک کند. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از توکیو به نقل از روزنامه‌های «ماینیچی» و «نیکی» گزارش داد که کمک ژاپن به این صندوق در اجلاس سالانه بانک توسعه آسیایی که روز جمعه هفته جاری در شهر کیوتو آغاز به کار می‌کند، اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش منابع مالی این صندوق منابع انرژی تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی و تشویق کشورها به احداث ساختارهای دوستدار محیط زیست را توسعه می‌دهد. این حرکت به دنبال آن صورت گرفته است که آسیای رو به رشد با چگونه متوازن کردن توسعه صنعتی با حفاظت از محیط زیست دست به گریبان است. «اومانا نیر»، سخنگوی بانک توسعه آسیایی از اظهار نظر فوری درباره این گزارش، خودداری کرد.

«اوسامو یوشیدا» یک مقام وزارت دارایی ژاپن گفت: ژاپن در حال بررسی کمک به بانک توسعه آسیایی در اجلاس آتی این بانک است، اما درباره جزییات آن هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است. طرح‌های بانک توسعه آسیایی مستقر در فیلیپین در سراسر آسیا با هدف مبارزه با فقر صورت می‌گیرد. این بانک در سال ۲۰۰۶ وام‌هایی به ارزش ۷‌میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار تصویب کرد که ۲۸درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت. خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نماینده از ۶۷کشور عضو این بانک در اجلاس کیوتو حضور یابند.