گروه بازار پول - قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی بیش از ۱۳ دلار افزایش یافت روز گذشته قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازارهای جهانی با ۲/۱۳ دلار افزایش به نرخ ۴۰/۶۲۵ دلار رسید که نسبت به روز قبل (جمعه) بیش از ۲درصد رشد داشته است. تحلیلگران بازار ارز و طلا دلیل این رشد را کاهش ارزش دلار پس از۷ هفته در مقابل ارزهای عمده عنوان کرده‌اند. بلومبرگ گزارش داد بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اقدام به‌خرید (یورو) ارز ۱۳ کشور اروپایی کرده است که در پی نرخ برابری دلار در مقابل یورو با کاهش مواجه شد و در مقابل نرخ برابری یورو در مقابل دلار به رقم ۲۹۲۴/۱ افزایش یافت و انواع سکه بهار آزادی در بازار داخلی نیز با اندکی رشد مواجه شدند.

از سویی در بازار ارز داخلی نیز از قیمت یورو ۴ تومان کاسته شد و در مقابل نرخ هر پوند انگلیس با ۷ تومان افزایش به نرخ ۱۸۱۰ تومان رسید.

خبرهای رسیده حاکی‌است که در پی افزایش غیرمنتظره نرخ بهره در انگلیس تا حد ۲۵/۵درصد ،پوند این کشور در مقابل سایر ارزهای عمده جهان رشد کرد، رشد نرخ بهره در انگلیس که پس از ۵ سال به بالاترین در خود رسید است در حالی اتفاق افتاد که بانک مرکزی اروپا فعلا تصمیمی برای بالا بردن نرخ بهره یورو اتخاذ نکرده است.