گروه بازار پول- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی وعده دادند که مشکل تسهیلات پرداختی مخصوصا تسهیلات قرض‌الحسنه و وام‌های ازدواج تا اردیبهشت‌ماه حل خواهد شد.
ناصر عاشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در رابطه با جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی گفت: جلسه کمیسیون با حضور سیف، معاونان و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد، همچنین گزارشی از خلاصه کفایت سرمایه بانک‌ها ارائه شد که نیازمند اصلاح برخی قوانین بود. نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای حل قوانین نیز یک کمیته مشترک با اعضای بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی شکل گرفت که این کمیته وظیفه بررسی معضلات فرآیند اجرای قوانین بانکی را دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: مورد دیگر اینکه در رابطه با سود تسهیلات بانکی نیز تناقضاتی بین گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی و گزارشی که نمایندگان داشتند، بود و رئیس کل بانک مرکزی وعده داد تا نظارت‌ها بیشتر و تناقض بین گزارش‌ها برطرف شود، چرا که به اعتقاد نمایندگان، بانک‌های دولتی و خصوصی نرخ تسهیلات را افزایش داده‌اند، اما بانک مرکزی اعلام کرده که تغییر محسوسی حس نشده و هرچه که بوده از قبل است، اما اعتقاد نمایندگان در محیط اجرایی چنین نیست. نماینده مردم شفت و فومن گفت: رئیس کل بانک مرکزی همچنین وعده داده که تا اردیبهشت‌ماه سال آینده مشکل تسهیلات پرداختی، مخصوصا تسهیلات قرض‌الحسنه و وام‌های ازدواج حل خواهد شد.