گروه بنگاه‌ها: برنامه پنج ساله (۹۳-۹۷) بانک توسعه صادرات و برنامه عملیاتی سال ۹۳ این بانک بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شد. چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اساسنامه بانک، چالش‌های حال و آینده بانک از جمله مبانی و اصول تهیه برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات است. براساس این گزارش، کسب عنوان اگزیم - بانک ایران و اگزیم - بانک برتر منطقه، چشم‌انداز ۱۰ ساله بانک توسعه صادرات تعیین شده است. تمرکز و تعهد به حمایت از رشد و توسعه صادرات غیرنفتی کشور و افزایش بهره‌وری توسعه‌ای منابع مالی دو راهبرد تحقق چشم‌انداز و اهداف کلان برنامه پنج‌ساله بانک توسعه صادرات اعلام شده است. در اهداف استراتژیک بانک توسعه صادرات، برای شاخص تامین مالی صادرات که در سال ۹۲، رقم ۳/۴ سنت به ازای هر دلار از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده بود، برای سال‌های ۹۳ تا ۹۷ عدد پنج سنت پیش‌بینی شده است.

بر پایه این اهداف، باید تعداد مشتریانی که با حمایت بانک، صادرکننده شده و در دو سال گذشته صادرات داشته‌اند، به عدد ۲۵ نفر در سال ۹۴ و در سال ۹۷ به ۲۰۰ نفر بالغ شود.

هدف سال ۹۳ برای تعداد تراکنش‌های سیستم سفیر به کل تراکنش‌های بانک، ۳۳ درصد تعیین شده و قرار است در سال ۹۷ به ۱۰۰ درصد بالغ شود. مانده تسهیلات اعطایی مربوط به ۲۵ درصد مشتریان که بالاترین مانده تسهیلات را دارند به کل مانده تسهیلات اعطایی درسال ۹۳ عدد ۸/۹۳ را از آن خود خواهد کرد و قرار است به عدد ۸۵ درصد در سال ۹۷ برسد. همچنین در شاخص سهم عقود مشارکتی از تسهیلات اعطایی هدف معین شده برای سال ۹۳، ۳۵ درصد و برای سال ۹۷، ۵۵ درصد پیش‌بینی شده است. هدف سال ۹۷ برای شاخص سهم تولیدات دانش‌بنیان، تحقیق، توسعه و ارتقای تکنولوژی از کل مبلغ تسهیلات اعطایی، ۵/۲ درصد است.