گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی با شاخص‌های نظام مالی ارتباط تنگاتنگی دارند و بی‌تردید لازمه رشد و توسعه اقتصادی وجود یک نظام مالی کارآمد است.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، علی صدقی در اولین نشست هم‌اندیشی مدیران صف و ستاد این بانک در سال‌جاری با بیان این مطلب افزود: در نظام‌های مالی بانک‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند و وظیفه اصلی آنها در این نظام جمع‌آوری منابع مشتریان و تخصیص بهینه آن در مسیر رشد و توسعه اقتصادی است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه لازمه تاثیر مطلوب بانک‌ها در اقتصاد و همچنین پویایی نظام اقتصادی کشور، بالا بردن میزان کارآیی و بهره‌وری بانک‌ها است، خاطر نشان ساخت: اگر نظام بانکی از شفافیت مطلوب برخوردار نباشد و توانایی لازم برای استفاده از منابع داخلی را نداشته باشد،‌ جذب سرمایه‌های خارجی هم ناممکن خواهد ماند. امنیت داخلی کشور،‌ نظام بانکی کارآمد و پویا و حفظ و حراست از سرمایه بانک‌ها از عوامل موثر در جذب سرمایه‌های خارجی است. صدقی در ادامه سخنان خود به تشریح چالش‌های نظام بانکی کشور پرداخت و اظهار کرد: مطالبات معوق پاشنه آشیل نظام بانکی کشور است؛ به طوری که نزدیک به ۳۰ درصد از کل منابع بانک‌ها در این بخش بلوکه شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل مطالبات معوق در نظام بانکی کشور نبود بانک‌های تجاری و تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری برای تولید است، اغلب تسهیلات پرداختی برای تامین سرمایه مشتریان بوده که در نهایت هم به تولید منجر نشده و رقم مطالبات را افزایش داده است.