دادستان‌های وزارت دادگستری روز جمعه یک دادخواست کتبی به یک قاضی فدرال نوشتند. پس از آنکه بنکمن-فرید خاطرات کارولین الیسون (Caroline Ellison)، دوست سابق او و مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، را با هدف بدنام کردن او در اختیار روزنامه نیویورک تایمز قرار داد، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای در جلسه استماع روز چهارشنبه اعلام کرد که صلاح نیست بنکمن-فرید پیش از محاکمه آزاد باشد. در دادخواست کتبی وزارت دادگستری عنوان شده است که انتشار نوشته‌های الیسون توسط بنکمن-فرید به معنای تلاش او برای آزار و اذیت آلیسون برای جلوگیری از شهادت او در دادگاه است.

همچنین، در این دادخواست اشاره شده است: افشای نوشته‌های خصوصی الیسون از سوی بنکمن-فرید، نمونه دیگری از تلاش او برای ترساندن الیسون در رابطه با شهادت‌ او در محاکمه‌ آینده‌اش و همچنین تلاش برای تاثیرگذاری یا جلوگیری از شهادت سایر شاهدان احتمالی در دادگاه است تا آنها هم از اینکه اطلاعات محرمانه‌شان در مطبوعات منتشر شود، احساس رعب و وحشت کنند. مارک کوهن (Mark Cohen) وکیل مدافع بنکمن-فرید گفته بود که او در حال تلاش برای دفاع از خود و نه با هدف بدنامی الیسون با نیویورک تایمز گفت‌وگو کرده است. اما وزارت دادگستری آمریکا در پاسخ گفت درحالی‌که بنکمن-فرید حق دارد در انظار عمومی از خود دفاع کند، افشای اطلاعات دفترچه خاطرات فراتر از یک اظهارنظر منصفانه است. بنکمن-فرید بیش از ۱۰۰تماس با خبرنگار نیویورک تایمز داشته و بیش از ۱۰۰ایمیل برای سایر خبرنگاران ارسال کرده است.

در این دادخواست عنوان شده است: کاری که متهم بهتر بود انجام ندهد و اکنون مکررا انجام داده، تلاش برای نفوذ بر شاهدان و مداخله در برقراری یک دادگاه منصفانه از طریق تلاش برای آزار و اذیت و ایجاد شرمساری عمومی است. در جریان جلسه استماع در روز چهارشنبه، قاضی لوئیس کاپلان (Lewis Kaplan)، از دادگاه منطقه‌ای ناحیه جنوبی نیویورک، به دادستان و وکیل مدافع پرونده دستور داد تا اسناد رسمی را درباره اقدام وزارت دادگستری برای بازداشت بنکمن-فرید آماده کنند. وکیل مدافع پرونده باید تا روز سه‌شنبه به این دستور پاسخ دهد. محاکمه بنکمن-فرید قرار است در ۲اکتبر۲۰۲۳ (۱۰مهر۱۴۰۲) آغاز شود.