این آمارهای مثبت شامل داده‌های مرتبط با بخش خرده‌فروشی، شاخص تولید فیلی فِد ویژه سنجش رشد کسب‌وکارها در ۳ ایالت آمریکا و حجم مطالبات مربوط به بیمه بیکاری است که همگی در مجموع شاخص دلار را به اوج سال۲۰۲۴ خود در حدوده بین ۱۰۳.۶۵ تا ۱۰۳.۷ رساندند. آمارهای اداره سرشماری ایالات متحده نشان می‌دهد بخش خرده‌فروشی در دسامبر۲۰۲۳ رشدی ۰.۶درصدی را ثبت کرده است که ۰.۴درصد پیش‌بینی ‌شده و همین‌طور ۰.۳درصد از دوره قبل بیشتر است. یکی دیگر از دلایل رشد شاخص دلار، افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده است که در واکنش به کم‌شدن احتمال کاهش نرخ بهره بانکی توسط فدرال‌رزور تا ماه مارس (اسفند) مربوط می‌شود. از منظر تحلیل تکنیکال نیز، این احتمال وجود دارد که شاخص دلار از سطوح فعلی رشدی ۱.۱۲درصدی را تجربه کند.

تاثیر فروش سنگین گری‌اسکیل بر قیمت بیت‌کوین

از زمان شروع به کار ETFهای نقدی بیت‌کوین در ۱۱ژانویه (۲۱ دی)، مبالغ سنگینی از صندق موسسه گری‌اسکیل خارج شده است. به بیان دقیق‌تر، از زمان تبدیل‌شدن صندوق گری‌اسکیل به یک محصول قابل ‌معامله در بورس، ۳۸هزار واحد بیت کوین از آن خارج شده است که ۱.۵۷میلیارد دلار با قیمت‌های امروز ارزش دارد. تنها در روز ۱۲ژانویه (۲۲دی)، ۴۸۴میلیون دلار از این صندوق بورسی خارج شد که نشان می‌دهد تعداد قابل‌توجهی از دارندگان سهام این صندوق از گزینه بازخرید سهام خود استفاده کرده‌اند. پیتر شیف، اقتصاددان مشهور و از سرمایه‌داران بازار طلا نیز اخیرا دلیل رشد نکردن بیت‌کوین بعد از تایید ETFهای نقدی را همین فروش‌های مداوم گری‌اسکیل دانسته است.

احتمال ریزش قیمت تا ۳۴هزار دلار

علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، یک کانال صعودی روی نمودار ۳ روزه بیت‌کوین رسم کرده است که کندل‌های قیمت از اواخر سال۲۰۲۲ تا امروز در محدوده آن نوسان می‌کنند. مارتینز اصلاح اخیر بیت‌کوین را نتیجه بازگشت از سقف کانال می‌داند. او انتظار دارد اصلاح بیت کوین با ریزش قیمت تا کف این کانال صعودی در نزدیکی ۳۴هزار دلار ادامه یابد.