به گزارش «ایسنا» مهدی طبیب‌زاده در سومین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسوولان قضایی استان کرمان گفت: در شرایط سخت کنونی فعالان اقتصادی با تلاش زیاد کشور را از مشکلات بیشتر رهایی دادند بنابراین باید از این قشر حمایت شود. او بر لزوم حمایت از تولید و فعالان اقتصادی تاکید کرد و ‌‌‌افزود: منظور از حمایت؛ حمایت از فعالیت‌های سالم اقتصادی است و معتقدم به فعالانی که به دلیل تحریم‌ها و شرایط کشور دچار مشکلات متعددی شده‌‌‌اند، باید کمک کرد. به اعتقاد رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، عزم جدی در حمایت از تولید در استان کرمان وجود دارد و باید این حمایت‌‌‌ها را برای بازدهی بهتر جهت‌دهی کرد. رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با تعریف شاخص‌‌‌های فضای کسب و کار، اظهار کرد: رتبه فضای کسب و کار ایران در دنیا ۱۲۸ و در خاورمیانه ۱۴ است و متاسفانه استان کرمان در جایگاه سی‌ام (یکی ماقبل آخر) کشور قرار دارد که به هیچ وجه متناسب با ظرفیت‌‌‌ها و منابع این خطه نیست بنابراین باید مدعی العموم در این خصوص ورود کرده و کمک کند.

به گفته طبیب‌زاده، تغییر مرتب قوانین و مقررات باعث سردرگمی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان شده و ممکن است که یک بخشنامه سبب بی‌ثباتی در اقتصاد شود و همچنین تامین منابع مالی از دغدغه‌‌‌های فعالان اقتصادی است.

طبق گفته او قوانین بانکی، مالیات و تامین اجتماعی از چالش‌های فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بوده ضمن آنکه باید مدنظر داشت که ۵۶‌درصد چالش‌های فعالان اقتصادی مربوط به بانک‌هاست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان این مطلب که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در هر منطقه‌‌‌ای در ابتدا به رتبه کسب و کار آن جغرافیا نگاه می‌کند، اظهار کرد: فضای کسب و کار در استان کرمان تابع عدم‌آگاهی با قوانین و مقررات دستگاه‌های اجرایی و مسائل فرهنگی است. او با اشاره به اینکه در همین شرایط یکسان شاهد هستیم که در برخی استان‌ها فضای کسب و کار بسیار روان است، عنوان می‌کند: در فضای کسب و کار فقط ۹‌درصد قوانین و ۳۶‌درصد مقررات موثر است ولی گاهی مقررات به گونه‌ای پیچیده می‌شود که اصل موضوع در این چنبره گم می‌شود به طوری که تفاوت نحوه اجرای فضای کسب و کار در استان کرمان ۵۵‌درصد است.