استقبال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در کرمان

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کشور ما همواره دچار فشار تحریم بوده است، بیان کرد: افزایش ارتباطات دو کشور چین و ایران یک ظرفیت بسیار خوب برای تعامل بیشتر خواهد بود.وی افزود: کرمان یک استان معدنی است و به دلیل تابش آفتاب در روز جزو استان‌‌‌هایی است که می‌توان در زمینه انرژی‌‌‌های پاک و تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرد.

حسن‌‌‌زاده در خصوص گردشگری استان کرمان گفت: ظرفیت هتل‌‌‌های کرمان و اقامتگاه‌‌‌های بوم‌‌‌گردی در حال توسعه است و آماده پذیرش گردشگران چینی هستیم. در حال حاضر استان دارای ۹ اثر ثبت جهانی است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های خودروسازی چینی در ارگ جدید بم گفت: چند‌هزار نفر در این صنایع شاغل هستند و زیرساخت‌‌‌ها برای فعالیت‌‌‌های اقتصادی در استان پیش‌بینی شده و شهرک‌‌‌های صنعتی جدید در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در ادامه توضیح داد: استان کرمان به لحاظ نزدیکی با بندرعباس، دریا و مرزهای آبی جنوب کشور از موقعیت خوبی برخوردار است و امیدوارم توسعه روابط اقتصادی را با کشورهای همسایه افزایش دهیم.

وی همچنین در خصوص حوزه کشاورزی در استان کرمان گفت: با احداث صنایع تبدیلی و بسته‌‌‌بندی در صادرات محصولات کشاورزی می‌توان بسته به نیاز هر کشور اقدام کرد.

حسن‌‌‌زاده با اشاره به اینکه در استان کرمان یک تیم اقتصادی با حضور دولت، بخش خصوصی و افراد موثر داریم، بیان کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ رسیده و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه یک کشور را داریم و فضا برای سرمایه‌گذاری مشترک مناسب است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از فعال شدن آشیانه تعمیرات هواپیما در استان خبر داد و گفت: یکی از بهترین مراکز در خاورمیانه به شمار می‌‌‌رود و امیدواریم بتوانیم، پرواز کرمان - پکن را راه‌‌‌اندازی کنیم.

چینی‌‌‌ها علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در کرمان هستند

«شو وی» سرکنسول جدید چین در بندرعباس نیز گفت: ایران و چین دو کشور بزرگ از نظر جغرافیایی هستند و باید در سطح استانی هم به غیر از دولت مرکزی در ارتباط باشیم و به همین علت سرکنسولگری چین در جنوب ایران و در شهر بندرعباس تاسیس شد تا با ۸ استان در ارتباط بیشتر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ارتباط استانی بین ایران و چین موجب توسعه اشتغال می‌شود و چینی‌‌‌ها علاقه دارند در استان کرمان سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

سرکنسول چین در بندرعباس با قدردانی از استاندار کرمان و معاون اقتصادی استاندار برای کمک به شرکت‌های چینی در استان بیان کرد: شرکت‌های چینی زیادی در استان کرمان فعال هستند.

شو وی افزود: شرکت‌های خصوصی چین به دنبال همکاری در زمینه معدن در استان کرمان هستند و امیدواریم با تبادل نظر بین استانداری کرمان و سرکنسولگری چین در بندرعباس بتوانیم فرصتی برای سرمایه‌گذاران چینی در کرمان فراهم کنیم.